نماینده مردم نجف آباد:حاشیه های بوجود آمده اخیر با درایت و مدیریت دکتر ولایتی مرتفع شد
مطلب ویژه

18 تیر 1396

ابوترابی: انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در مقطعی حساس اتفاق افتاد که بسیار بجا بود

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شهرستان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص رشته های دانشگاه آزاد اسلامی و حواشی پیش آمده اخیر گفت:«در سال 68 مصوبه مجلس  به دانشگاه آزاد اسلامی این اجازه را داد که از طریق یک هیات 3 نفره متشکل از عضوی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده دانشگاه و یک نفر از وزارت علوم نسبت به گسترش رشته های تحصیلی خود اقدام کند و سالها هم به همین روش ادامه دادند. در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی هم این رشته ها وجاهت قانونی داشت ولی  بعد از فوت ایشان به یکباره این شائبه بوجود اومد که نزدیک به 3هزار رشته تا دیروز قانونی بود و حالا غیر قانونی ست.»

ابوترابی افزود:«اگر این 3هزار رشته از دانشگاه آزاد اسلامی حذف می شد درواقع باید کار این دانشگاه را تمام شده می دانستیم و این در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از 1 میلیون نفر دانشجواست. اگر این اتفاق می افتاد دانشجویان به ناچار به دانشگاه های خارج از کشور مراجعه می کردند و این یعنی خروج بسیار زیاد ارز از مملکت و مشکلات فرهنگی اجتماعی زیادی به دنبال داشت.»

IMG 4308 9954e

عضو مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:«حاشیه های اخیربوجود آمده برای دانشگاه آزاد اسلامی با درایت و مدیریت دکتر ولایتی و جلسات متعدد با مسئولان وزارت علوم مرتفع شد و داوطلبان می توانند بدون دغدغه انتخاب رشته داشته باشند.»

وی افزود:« انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در مقطعی حساس اتفاق افتاد که بسیار بجا بود.  اقدامات اصلاحی ایشان و دکتر نوریان روند رو به رشد دانشگاه را تسهیل خواهد کرد.»

ابوالفضل ابوترابی  روح مدیریتی جدید حاکم بر دانشگاه را مفید و کاربردی ارزیابی کرد و گفت:« با سیاست های جدید مدیریتی که اعمال شده است آینده درخشان تری در انتظار دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. دانشگاه از پاتوق سیاسی بودن خارج شده و به رسالت اصلی خود که کارهای علمی و پژوهشی است نزدک شده است. باید بپذیریم  که دکتر ولایتی شخصیتی دانشگاهی و به دور از گرایش های سیاسی است و جزیی از شاخص های مطرح علمی ایران می باشد. مدیریت و تجربه بسیار خوبی که دکتر ولایتی سالهای سال در پست ها و مسولیت های مختلف کسب کرده عقبه بسیار ارزشمندی است که دانشگاه باید از آن نهایت بهره را ببرد.»
ابوترابی کاهش دانشجو را نگران کننده خواند و اظهار کرد:«دانشگاه آزاد اسلامی  باید به سمت رفع مشکلات و مسائل صنعت حرکت کند.توجه و نگاه ویژه به  شرکت های دانش بنیان و مسائل علمی نوین می تواند در این شرایط، گره گشا باشد. حرکت به سمت توریسم علمی که در واقع جذب دانشجویان خارجی است می تواند یکی از راه حل هایی باشد که این کاهش دانشجو را جبران کند. تغییر کاربری دانشگاه های کوچک تر به مراکز مورد نیاز شهرستان ها و همچنین  توجه به تربیت و پرورش دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی که نیاز فعلی جامعه ما است نیز از دیگر مسائلی است که باید در مورد آن برنامه ریزی شود.»

عضو فراکسیون فرزندان شاهد دهمین مجلس شورای اسلامی فاصله بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات و مراکز آموزش عالی کشور را معنا دار توصیف کرد و افزود:«موسسات آموزش عالی که به صورت موازی در حال حرکت در کنار دانشگاه آزاد اسلامی هستند هم به لحاظ اعضای هیات علمی و هم به لحاظ بهره گیری از امکانات و تجهیزات آموزشی در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ضعیف هستند. از نظر کیفیت در آموزش نیز فاصله معنا داری وجود دارد.»

ابوترابی در واکنش به افتخار آفرینی های متعدد در زمینه های علمی و پژوهشی توسط واحد نجف آباد گفت:« شهرستان نجف آباد در چهارمورد شاخص ملی و مایه افتخار و مباهات ما می باشد. بیش از 2500 شهید در دوران دفاع مقدس که بیشترین شهید کشور به نسبت جمعیت متعلق به شهرستان نجف آباد است، وجود لشکرسرافراز 8 نجف اشرف در شهرستان به عنوان تنها شهرستان دارای لشکر مستقل، وجود قهرمانان ملی و بین المللی در ورزش که باعث شده شهر طلایی ورزش ایران لقب بگیریم و همچنین وجود دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد که یکی از ظرفیت های ملی و مطرح ایران هست از جمله مواردی است که شهرستان نجف آباد به وجود آن افتخار می کند.»

تماشاخانه تصویر

View the embedded image gallery online at:
https://news.iaun.ac.ir/university/816#sigProGalleria8bd38e45ef
ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن