براساس نظام رتبه‌بندی تایمز؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در جمع برترین دانشگاه‌های کشور و جهان قرار گرفت
مطلب ویژه

30 شهریور 1400

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در جمع برترین دانشگاه‌های کشور و جهان قرار گرفت

.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف آباد، نسخه ۲۰۲۲رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان از سوی نظام رتبه‌بندی معتبر تایمز انگلستان منتشر شد و براساس این رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در بین برترین دانشگاه های ایران و دنیا قرار گرفت.

دکترامیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اعلام این خبر، عنوان کرد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین‌المللی است و براساس ویرایش ۲۰۲۲این رتبه بندی؛ ۵۸دانشگاه ایرانی در جمع ۱۶۶۲دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز به عنوان تنها نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از این دانشگاه هاست.

وی افزود: نظام رتبه بندی تایمز، دانشگاه ها را براساس ۱۳شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰درصد، پژوهش با وزن ۳۰درصد، استنادات با وزن ۳۰درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷/۵درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲/۵درصد مورد ارزیابی قرار می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تصریح کرد: برای شرکت در این نظام رتبه‌بندی لازم است دانشگاه ها دارای چند مشخصه باشند که این مشخصه ها عبارتند از انتشار بیش از ۱۰۰۰مقاله علمی در ۵سال گذشته با حداقل ۱۵۰مقاله در سال، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی، عدم تمرکز انتشارات علمی روی یک موضوع خاص و محدود، الزام ارائه آمار کلی و نهایی برای سال رتبه بندی مورد نظر، بیش از دو معیار مهم بدون پاسخ نباشد و ارسال اطلاعات برای حداقل یک نظام موضوعات رشته های تحصیلی. براین اساس تنها دانشگاه هایی که مشخصات مذکور را دارا باشند، شرایط لازم برای احراز رتبه را خواهند داشت.

دکتر نقش در پایان خاطرنشان کرد: در جمع ۵۸دانشگاهی که از ایران حائز شرایط لازم برای شرکت در رتبه بندی تایمز شده اند، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به عنوان تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌کننده، با بالاترین امتیاز در معیار استنادات (۹۸/۳) در جایگاه پنجم ایران قرار گرفت.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن