امام جمعه نجف‌آباد عنوان کرد؛ دانشگاه و حوزه ۲ بال پرواز جامعه در مسیر کمال
مطلب ویژه

24 دی 1399

امام جمعه نجف‌آباد، ظرفیت ارتباط حوزه و دانشگاه را بسیار بالا عنوان و بیان کرد: دانشگاه و حوزه مانند ۲ بال برای پرواز جامعه در مسیر کمال هستند.

به گزارش روابط عمومی واحدنجف‌آباد، نشست علمی حوزه و دانشگاه با حضوراعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف‌آباد، امام جمعه و جمعی از روحانیون حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه نجف‌آباد در این نشست با اشاره به تأثیر دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب و فعالیت دانشجویان در آن زمان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و همواره با آینده‌نگری در شرایط دشوار فعالیت خود را حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، محور پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهرستان نجف‌آباد را دین اسلام دانست و بیان کرد: حوزه علمیه نجف‌آباد از زمان پایه‌گذاری این شهر توسط شیخ بهایی و عالمان بزرگ و توانمند با دیدگاه‌های بلند آغاز به فعالیت کرده است.

شهرستان نجف‌آباد عالمان و شهدای بزرگی تربیت انقلاب کرده‌ است

وی افزود: در شهرستان نجف‌آباد همواره عالمان و شهدای انقلابی بزرگی تربیت و تقدیم انقلاب کرده‌ایم كه این رسالت مردم شهر را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود امروز در دانشگاه‌های اسلامی دانشجویانی انقلابی پرورش یابند.

امام جمعه نجف‌آباد، ظرفیت ارتباط حوزه و دانشگاه را بسیار بالا عنوان و بیان کرد: دانشگاه و حوزه مانند دو بال برای پرواز جامعه در مسیر کمال هستند.

حسناتی تأکید کرد: همانطور که آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند، تفاوت حوزویان و دانشگاهیان آن است که حوزویان اقوال الهی و دانشگاهیان افعال الهی را بررسی می‌کنند؛ بنابراین اگر این دو با یکدیگر هماهنگ شوند می‌توان جامعه‌ای اسلامی ساخت.

وی تبیین کرد: برای برقراری ارتباط مفید، ابتدا دانشگاه و حوزه باید یکدیگر را قبول داشته باشند، سپس زمینه برگزاری نشست‌ها و برقراری ارتباط را فراهم کنند.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن