حجت‌الاسلام راعی عنوان کرد؛ موضوعات مهم در برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه چیست؟/ از همگرایی جهان اسلام تا تعالی‌سازی علوم انسانی
مطلب ویژه

24 دی 1399

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از موضوعات مهم در برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی واحدنجف‌آباد، نشست علمی حوزه و دانشگاه با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، امام جمعه و جمعی از روحانیون حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این نشست با اشاره به دروس رابط بین حوزه و دانشگاه و اهمیت دروس حوزوی و معارف در این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی دروسی را در ارتباط با حوزه ارائه می‌کند که این خود بستری گسترده برای برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مسعود راعی، مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه را موضوع مهم برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن رسیدگی شود موضوع شناسایی حوزه و دانشگاه به‌عنوان مرجعیت علمی است.

وی اضافه کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از دیگر موضوعات مهم در برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه واحدی مستقل است و حوزه علمیه نجف‌آباد نیز از افتخارات علمی کشور است، بیان کرد: با برقراری ارتباط بین این دو نهاد می‌توان از ظرفیت‌های آنها استفاده و جوانان این مرزوبوم را برای اعتلای ایران اسلامی تربیت کرد.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن