رئیس دانشگاه آزاداسلامی نجف‌آباد: معلمان و استادان نسبت به مسائل پیرامون خود حساس باشند
مطلب ویژه

13 ارديبهشت 1398

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: مسئله‌ای که برای یک معلم، استاد و یک عضو هیئت علمی بسیار مهم است، این است که نسبت به مسائل پیرامون خود حساس باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری واحد نجف‌آباد، مراسم نکوداشت مقام استاد و بزرگداشت هفته معلم روز گذشته با حضور حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی رهبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، امیررضا نقش رئیس و اعضای هیئت رئیسه و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری اظهار کرد: معلمی جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی و نخستین ویژگی ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شأن خداوند یکتا و پیامبران الهی را در وجود خود نمایان و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت و خدمت را برقرار کند.

امیررضا نقش افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که به ما توفیق داد تا در مسیر علم و علم‌آموزی و تربیت در دانشگاه فعالیت کنیم و بتوانیم در خدمت نسل جوان و آینده‌سازان این کشور باشیم. این توفیق بزرگی است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته و امیدواریم که بتوانیم از این نعمت بزرگ به خوبی و درستی استفاده کنیم و با تکیه بر توان و استعدادهای داخلی در کنار نهادینه‌کردن فرهنگ کار، راهگشای مشکلات کشور باشیم.

وی بیان کرد: روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار و روز تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری ساخته و با دانش خود جامعه را برای فردایی بهتر و باشکوه‌تر رهنمون می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف‌آباد ادامه داد: معلمی شغل انبیاست و حضرت رسول اکرم بزرگ‌معلم بشریت است و باید تلاش کرد تا با تبعیت از این معلم بزرگ، وظیفه تربیتی خود را در قبال دانشجویان و در قبال عزیزانی که در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر که به‌عنوان امانت خانواده‌ها و جامعه در اختیار ما قرار گرفته‌اند، به خوبی انجام دهیم.

نقش در پایان گفت: در شرایط فعلی و در این زمان مسئله‌ای که برای یک معلم، استاد و یک عضو هیئت علمی بسیار مهم است، این است که نسبت به مسائل پیرامون خود و نسبت به اتفاقاتی که در پیرامون می‌گذرد حساس باشد و وظایفی را که در مقابل دانشجویان دارد، در چنین جلسات، گردهمایی‌ها و مناسبت‌هایی بازنگری کند تا بتواند آگاهی خود را نسبت به مخاطب و نسبت به دانشجویان بالا ببرد و وظیفه اصلی را که تربیت و هدایت نسل جوان است، به‌خوبی به انجام برساند.

در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تجلیل از تلاش‌های معلمان و استادان خطاب به آنان گفت: امیدوارم دانایی، اندیشیدن و نوآوری که از ویژگی‌های بارز استادی است، همگام با علوم روز دنیا بیش از پیش در وجودتان متجلی شود و با فراگیری همیشگی دانش، در شکوفایی علمی دانشجویان خود نقشی ارزنده‌ ایفا کنید.

حجت‌الاسلام علی رهبر ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت همه معلمان صبور این سرزمین، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیز این خطه از میهن اسلامی باشیم.

وی گفت: علم ودانش باید همراه با شناخت و بصیرت کامل باشد؛ چراکه دانش تنها در سر وجود دارد و زمانی که علم و دانش در دل نیز رخنه کند موجب شناخت قلبی می‌شود و اینگونه می‌توانیم به خودشناسی که یکی از سودمندترین دانش‌ها و در رأس تمام علوم است، دست یابیم.

در پایان این مراسم از استادان بازنشسته و نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تجلیل شد.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن