توسط دانش‌آموخته سما؛دستگاه اندازه‌گیری هوشمند وزن بار خودروهای سنگین ساخته شد
مطلب ویژه

03 ارديبهشت 1398

دانش‌آموخته رشته الکترونیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای نجف‌آباد موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری وزن بار خودروهای سنگین شد.

 

به گزارش پايگاه خبري واحد نجف آباد، دانش‌آموخته رشته الکترونیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای نجف‌آباد موفق شد با طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری وزن بار خودروهای سنگین، همسو با بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا، گام بلندی در حل مشکل اندازه‌گیری وزن بار خودروها بردارد.

جعفر داودی مخترع این سیستم با بیان اینکه اندازه‌گیری وزن خودروهای باری قبل و بعد از بارگیری یکی از مشکلاتی است که رانندگان سال‌هاست با آن مواجه هستند، اظهار کرد: طرح این مسئله اساسی منجر به شکل‌گیری ایده مورد نظر شد و بررسی و تحقیقات علمی و میدانی بسیاری در این زمینه انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای طراحی و ساخت این دستگاه چند مدل گوناگون و پارامترهای مختلف در خودروهای باری بررسی شد، تصریح کرد: اکنون نمونه دستگاه برای خودروهای باری ۶و ۱۰تن و با در نظرگرفتن اصول فنی و علمی ساخته و نصب شده است و وزن قبل و بعد از بارگیری به‌راحتی و با کمترین میزان خطا مشخص می‌شود.

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما نجف‌آباد نیز با تأکید بر شناسایی، تقویت و هدایت استعدادها در مسیر صحیح اظهار کرد: این دستاورد نتیجه طرح و ایده دانش‌آموخته آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای نجف‌آباد است که با شرکت در دوره‌های آموزشی ایده‌یابی برگزار شده در این مجموعه محقق شد.

دكتراسدالله خاکی افزود: این مرکز با برنامه‌ریزی جامع و برگزاری دوره‌های مختلف خلاقیت و ایده‌پروری در راستای شناسایی و تقویت استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان و در تعامل با مرکز رشد دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان، فرآیند ایده‌یابی تا ساخت نمونه‌های اولیه اختراعات و دست‌سازه‌ها را انجام و علاوه بر شرکت‌دادن آنها در نمایشگاه‌های مطرح کشوری برای جذب سرمایه‌گذار تا مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه طرح‌های منتخب، همراه و پشتیبان دانش‌آموزان و دانشجویان خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون چند طرح از دانش‌آموزان این مجموعه موفق به کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های کشوری و استانی شده است و کسب عنوان مبتکر برتر در بخش دانش‌آموزی هفتمین دوره جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی از جمله آخرین دستاوردهای این مرکز در این در زمینه بوده است.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن