دكترنقش اعلام کرد:اهداف برگزاری جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران
مطلب ویژه

15 اسفند 1397

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: تبدیل علم به محصول و فناوری برای رفع نیازهای جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران است.

 

به گزارش پايگاه خبري واحد نجف‌آباد، دكترامیررضا نقش در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی با قرائت پیام دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، این میزبانی را از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برشمرد.

وی با یادآوری تلاش‌های ۹ماه در کمیته‌های مختلف اجرایی، علمی و پژوهشی درباره برگزاری این جشنواره گفت: امیدواریم در پایان برگزاری این جشنواره، دستیابی به همه اهداف مدنظر و از پیش تعیین‌شده تحقق یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد جایگاه کسب‌شده در تولیدات و رشد علمی را از افتخارات کشور در گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: کسب رتبه اول منطقه و رتبه ۱۵دنیا در تولیدات علمی، ثبت ۳۹۷هزار و ۲۱۲مدرک علمی در نمایه‌های بین‌المللی، ثبت سریع‌ترین رشد تولیدات علمی در دنیا با تکرار پنج سال و با سرعت ۱۱برابر متوسط جهان، کسب رتبه نوزدهم در سال ۲۰۱۸در ارجاع مقالات پراستناد، رتبه دوم دنیا در سلول‌های بنیادی، رتبه ششم دنیا در نانو فناوری، حاصل تلاش و همت جوانان غیور و غیرتمند کشور بوده است.

دكترنقش افزود: تبدیل علم و تولیدات علمی به محصول و فناوری برای رفع نیازهای جامعه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره و راهبرد کلان در رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

وی با بیان اهمیت پرداختن به مباحث فناوری ارزش‌آفرین، این مهم را پاسخگویی به نیاز و مسائل جامعه دانست و گفت: حرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به سمت پژوهش‌های مسئله‌محور، کاربردی و نیازمحور را از رویکردهای مدیریتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بر استفاده از تولیدات علمی در رفع نیازهای جامعه تأکید کرد و افزود: تجاری‌سازی فقط ۵درصد اختراعات، از جمله نقاط ضعفی است که باید با بررسی راهکارهای لازم برای اصلاح و افزایش این آمار گامی بلند در رشد و ارتقای علمی، پژوهشی و فناوری کشور برداریم

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن