دكترقمی عنوان کرد: تجاری‌سازی ایده‌ها راهی به سوی رفع نیازهای کشور
مطلب ویژه

15 اسفند 1397

دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تجاری‌سازی ایده‌ و اختراع‌ها می‌تواند موجب رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف شود.

 

به گزارش پايگاه خبري واحد نجف آباد، دكترحامد قمی روز گذشته در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد؛ گفت: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی می‌تواند از جنبه‌های گوناگون نظیر کسب ثروت برای محققان ایجاد انگیزه برای انجام پژوهش و کسب ثروت برای دانشگاه‌ها مؤثر باشد.

وی با بیان استقبال صورت گرفته از این جشنواره اظهار کرد: افتخار میزبانی دانشجویان، استادان و مسئولان متعددی از شهرها و دانشگاه‌های دیگر را در واحد دانشگاه نجف‌آباد، به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد مستقل کشور داریم.

دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران ادامه داد: هرساله پژوهش‌های علمی و کاربردی متعددی در حوزه‌های مختلف توسط دانشجویان، پژوهشگران، استادان و جامعه دانشگاهی صورت می‌گیرد و نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها می‌تواند به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی و کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی صورت گیرد.

دكترقمی درباره دستاوردهای پژوهشی تصریح کرد: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از جنبه‌های گوناگون نظیر کسب ثروت برای محققان، ایجاد انگیزه برای انجام پژوهش، کسب ثروت برای دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر، جنبه تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراع‌ها می‌تواند موجب رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف و اشتغال‌زایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای اخیر از میان اختراع‌هایی که در کشور ثبت می‌شود کمتر از ۵ درصد به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد که دلایلی نظیر مشکلات نظام ثبت اختراع کشور می‌تواند موجب این درصد کم شود.

دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران درباره هدف این جشنواره بیان کرد: هدف از جشنواره‌هایی نظیر جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی در قدم نخست شناسایی و انتخاب اختراع‌های برتر بوده و قدم بعدی حمایت و تجاری‌سازی از ایده و اختراع خواهد بود.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن