اعضای شورای استانی سازمان بسیج پزشکی استان اصفهان میهمان واحد نجف آباد شدند
مطلب ویژه

24 آذر 1395

 

صد و ششمین جلسه شورای استانی سازمان بسیج جامعه پزشکی با حضور رئیس دانشگاه آزدا اسلامی نجف آباد، امام جمعه، فرمانداره ویژه و معاون استاندار و نماینده مردم نجف آباد در این واحد دانشگاهی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دکتر مهران مجلسی رئیس واحد نجف آباد با مروری اجمالی بر برخی از افتخارات این دانشگاه گفت:«یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد وجود دانشکده پزشکی و کادر مجرب آموزشی آن است. وجود 1400 نفر دانشجو در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی و بهداشت از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.»

دکتر مجلسی با تاکید بر حفظ کیفیت آموزش خاطر نشان کرد:«پارامتر های کیفی در خصوص آموزش و ابلاغیه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص جذب دانشجو را با حساسیت ویژه ای اجرا می کنیم و خارج از تعداد مشخص شده دانشجویی را پذیرش نخواهیم کرد. تمام هم و غم من و همکارانم حفظ و ارتقاء کیفیت می باشد و هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم. به همین دلیل و با توجه به برندی که دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دارد امسال پذیرش دانشجوی این دانشگاه در کلیه رشته ها با آزمون بود که این امر می تواند گامی موثر در کیفی سازی دانشگاه باشد.»

IMG 7388 8fb72

مجلسی وجود مراکز تحقیقاتی در واحد نجف آباد را از دیگر مزیت های این دانشگاه برشمرد و اذعان داشت:«وجود 10 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از جمله مرکز تحقیقاتی طب سلامت، طب ورزشی و آموزش و توسعه پرستاری و مامایی، موجب ارتقاء سطح کیفیت آموزش و دانش دانشجویان این دانشگاه می باشد. همچنین در زمینه آموزش های بالینی، بیمارستان اصفهان که متعلق به واحد نجف آباد می باشد نقش بسزایی در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی و پرستاری این دانشگاه دارد. علاوه بر آن بیمارستان شریعتی اصفهان نیز در این راستا همکاری های بسیار خوبی با دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دارد.»

وی افزود:«اخیرا 40 نفر از فارغ التحصیلان رشته پزشکی این دانشگاه توانستند درآزمون  دستیار تخصصی پزشکی پذیرفته شده و در مقاطع بالا تر ادامه تحصیل دهند که این آمار نسبت به سایر دانشکده پزشکی، آمار بسیار خوبی است. تصویب رشته اتاق عمل و ارشد پرستاری از اتفاقات خوبی است که در این حوزه صورت گرفته است. توسعه علوم پزشکی از جمله اهداف و برنامه های ما برای پیگیری در آینده است.»

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد با بیان رسالت پیامبر اسلام و ائمه اطهار در خصوص آموختن اندیشیدن به انسانها، گفت:« پیامبران، ائمه اطهار و اولیای الهی آمدند تا شمشیر را از دست انسانها بگیرند و قلم را به دست آنان بدهند. اندیشه ها را زنده کنند و انسان را به کمال برسانند. انسان قرار است خلیفه الله باشد. البته موانعی بر سر راه این هدف والا قرار دارد که نمی گذارد این اتفاق  بیوفتد. انبیا و اولیای خدا آمدند تا این موانع را کنار بزنند.»

IMG 7446 107d0

وی با به شکست مسلمین در جنک احد در صدر اسلام اشاره کرد و خاطر نشان کرد:«جنگ احد تمثیلی است برای حال حاضر انسانها. اگر گرفتن غنیمت از فرمان رهبر الاهی مقدم تر شود انسان و به تبع آن جامعه دچار مشکل خواهد شد و این خطر ساز است. انسان ها در این قبیل میدان ها مورد آزمایش قرار می گیرند.مشکل ما غفلت است و هرجا که انسان دچار مشکلی شده به خاطر غفلت بوده است.»

حسناتی خطاب به اعضای شورای استانی سازمان بسیج پزشکی استان اصفهان گفت:«وجود چنین مجموعه ای بسیار دلگرم کننده است. رسالت این مجموعه هم بسیار سنگین است.طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بسیج و بسیجی بودن امری الاهی است. دارایی یک مملکت تنها پول، منابع، سلاح و این قبیل موارد نیست. قلب جوانان سرزمینمان قیمتی است و باید قدر آن را بدانیم بسیج جامعه پزشکی و اهداف آن، از افق های بلند بسیج به حساب می آید و این برای ما با ارزش است.»

در ادامه این جلسه سیروس محمودی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد و ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل روز کشور و منطقه برای شرکت کنندگان در جلسه سخنراین کردند

IMG 7524 1026b

IMG 7406 e9eba

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن