نخستین همایش کانون‌های خانه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد آغاز شد
مطلب ویژه

08 شهریور 1395

نخستین همایش سراسری کانون های خانه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد نجف آباد از صبح امروز با حضور 130 نفر از 40 واحد جامع و جمعی از مسئولان دانشگاهی آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، سرپرست  واحد نجف‌آباد در افتتاحیه نخستین همایش «کانون‌های خانه و دانشگاه»، اظهار کرد: «راه‌اندازی کانون‌هایی همچون «خانه و دانشگاه» می‌تواند در پیشگیری از افت تحصیلی و ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان کارآمد باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت این کانون‌ها نقطه عطفی در برقراری ارتباط بین خانه و دانشگاه به شمار می‌آید.»

مهران مجلسی با قدردانی از دکتر سید طه هاشمی به دلیل اجرای برنامه‌های جامع و کاربردی در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز خرسندی از میزبانی نخستین همایش «کانون‌های خانه و دانشگاه»، خاطرنشان کرد: «یکی از تجربه‌های با ارزش واحد نجف‌آباد ‌ارتباط مستمر و موثر با خانواده‌های دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود است و این ارتباط دوسویه موفقیت زیادی به همراه داشته است. در این واحد دانشگاهی در همه مقاطع تحصیلی مشاوره‌های آموزشی، مذهبی، فرهنگی، ‍پ‍یشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و غیره ارائه می‌شود و نتیجه آن به حداقل رسیدن مشکلات مربوط است.»

مجلسی ادامه داد: «اهمیت جایگاه خانواده از منظر قرآن کریم و ائمه اطهار (ع)»، «مهارت‌های برقراری ارتباط موثر در خانواده و جامعه»، «خانه و دانشگاه عرصه پیوند فرهنگ و دانش» و «ارتقای جایگاه و کارگرد خانواده» از محورهای کارگاه‌های آموزشی این همایش دو روزه به شمار می‌آید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اضافه کرد: «برقراری ارتباط و تعامل بین مسئولان فرهنگی دانشگاه با خانواده دانشجویان، مشارکت‌پذیری دانشگاه از طریق همکاری با خانواده دانشجویان، آشنایی خانواده دانشجویان با ضوابط و مقررات فرهنگی دانشگاه، شناسایی خانواده‌های صاحب‌نظر و علاقه مند در مسائل فرهنگی، استفاده از نکته‌نظرهای آنان در رشد و اعتلای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های خانواده دانشجویان، نهادینه‌سازی و تسهیل ازدواج آسان دانشجویان در میان خانواده دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کانون‌هاست.»

در ادامه، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، اظهار کرد: «شرکت‌کنندگان در این همایش دو روزه از مباحث مطرح شده در کارگاه‌های جانبی همایش «خانه و دانشگاه» عرصه پیوند فرهنگ و دانش، ارتقای جایگاه و کارکرد خانواده، مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و اهمیت خانواده از منظر قرآن و اهل بیت (ع) بهره‌مند خواهند شد.

حسین سلیمانی ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین همایش کانون‌های خانه و دانشگاه منجر به ایجاد وفاق و همدلی در بین واحدهای دانشگاهی مجری طرح خانه و دانشگاه، استفاده از تجربه‌های واحدهای دانشگاهی برای رشد و تعالی کانون‌های خانه و دانشگاه، آشنایی با مهم‌ترین مسائل روز مرتبط با خانواده در قالب کارگاه‌های آموزشی ارتقای جایگاه و عملکرد خانواده، برقراری ارتباط موثر بین نهاد خانه و دانشگاه، آگاهی و شناخت آسیب‌های اجتماعی در دوران معاصر و تقویت و حفظ نهاد خانواده سالم شود.

سپس، رئیس اداره کانون‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «بر اساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی معاونت دانشجویی و فرهنگی و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای جامع موظف به تشکیل کانون خانه و دانشگاه هستند و اساسنامه مربوط، مرداد 94 ابلاغ شده است.»

بدرالسادات طلوعی ادامه داد: «شورای مرکزی کانون خانه و دانشگاه، 7 عضو دارد که چهار نفر از آنان اعضای خانواده دانشجویان و سه نفر هم از منتخبان شورای فرهنگی واحدها هستند. دبیر کانون هم پس از تشکیل مجمع و شورای مرکزی در واحدهای جامع تعیین و معرفی می‌شود.»

محمدصادق مهدوی، فروغ احراری ، منصوره شایسته و محمود نصیری ، مدرسان کارگاه‌های جانبی نخستین همایش کانون‌های خانه و دانشگاه هستند. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، شرکت کنندگان از نمایشگاه عکس و کتاب امام خمینی (ره) در کتابخانه مرکزی واحد نجف‌آباد بازدید کردند. این همایش، عصر فردا (سه‌شنبه 9 شهریور) با سخنرانی دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پایان می‌یابد.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن