برگزاری کارگاه مقاله نویسی برای دانشجویان واحد نجف آباد
مطلب ویژه

16 خرداد 1395

کارگاه آشنایی با اصول مقاله نویسی، با هدف ترويج فرهنگ پژوهش و ارتقاي سطح علمي دانشجويان تحصيلات تكميلي، به همت دفتر مشاوره و راهنمایی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، پروين جمشيديان مدرس این کارگاه با بیان لزوم به دست آوردن توانایی کشف خلاء دانش در موضوع های مورد علاقه توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت:" دانشجویان باید توجه داشته باشند که پس از انتخاب موضوع و عنوان مناسب و بعد از اجراي پژوهش، با توجه به آگاهي كافي نسبت به اصول مقاله نويسي به زبان فارسي و يا انگليسي نسبت به نگارش آن اقدام کنند."

وی افزود:" مقاله علمي پژوهشي در نتيجه تحقيق منطقي و اصولي منتشر مي گردد. چنين مقاله اي در واقع گزارشي است كه محقق از يافته هاي علمي و نتايج اقدامات پژوهشي خود براي استفاده ساير پژوهشگران و متخصصان گردآوري مي نمايد."

جمشیدیان به روز بودن، جامع بودن و مختصر و مفید بودن یک مقاله را از مزایای آن دانست و خاطر نشان کرد:" محقق مي تواند با در نظر گرفتن این موارد در انتشار مقاله، حاصل پژوهش خود را به اختصار در يك مقاله علمي بيان كند تا پژوهشگران ديگر بتوانند با مطالعه مقاله، از كليات آن مطلع شده و در صورت لزوم، نتايج آن را مبناي پژوهش خود قرار دهند. امروزه مجله هاي گوناگوني در زمينه هاي مختلف انتشار مي يابند و مقاله هاي به چاپ رسيده در آن ها، اطلاعات فراواني را در اختيار دانش پژوهان قرار مي دهند. لازم است محققان با شيوه تدوين مقالات علمي آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شيوه هاي صحيح نتايج تحقيقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختيار علاقه مندان قرار دهند. نوشتن مقاله علمي پژوهشي مستلزم رعايت اصولي در ابعاد مختلف محتوايي، ساختاري و نگارشي است"

در پایان اين كارگاه، شرکت کنندگان با  مراحل مختلف تهیه مقاله از قبیل، روش تحقیق از سطح مبتدی تا پیشرفته، انواع مقاله های علمی، ویژگی های یک مقاله علمی قابل قبول، انگیزه های انتشار مقاله های علمی، انتخاب موضوع، آغاز پژوهش، جستجو برای بهترین منابع، روش تهیه منابع مورد نیاز، تشخیص سایت ها و مقالات معتبر از نامعتبر، نت برداری، نوشتن یک پیش نویس اولیه، انواع چکیده و چکیده نویسی، روش های یافتن مجلات معتبر برای ارسال مقاله، معیارهای انتخاب مجلات برای انتشار یک مقاله، و روش ارسال مقاله به مجلات و کنفرانس ها آشنا شدند.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن