گردهمایی راهبران پژوهشی استان ها و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر سما به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد برگزار شد
مطلب ویژه

04 دی 1401

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد این جشنواره به مدت دو روز از تاریخ 28 لغایت 29 آذر 1401 در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد با اشاره به سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی که توسط دکتر طهرانچی ترسیم شده و با توجه به نیازهای پیش رو به تبیین نقش و جایگاه مدیریت مدارس سما در توسعه اقتصادی کشور پرداخت و افزود با توجه به تحولات جامعه در سالهای اخیر و ضرورت توجه به حوزه آموزش و نیاز به تغییر رویکردها در این زمینه باید بیش از پیش به حوزه علوم کاربردی با رویکرد دانش بنیان پرداخت.

  سید محمدبطحایی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما نیز در این گردهمایی عنوان کرد: پژوهش به عنوان یک روش میانبر است که می تواند روش آموزش ما را اصلاح کند. وی به تفاوت پژوهش در مدرسه با پژوهش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دو تفاوت عمده در بین این دو وجود دارد و نباید از یکدیگر الگوبرداری شوند. مهمترین تفاوت تفاوت پژوهش مدرسه با دانشگاه در این است که در مدرسه نتیجه پژوهش زیاد مهم نیست و مهم روش شناسی پژوهش است و این که دانش آموز بیاموزد که مسله را چگونه حل کند. و نکته دوم اینکه در مدرسه کار گروهی در اولویت است.
بطحایی افزود: پژوهش یک ابراز مهم برای تغییر یاددهی و یادگیری است و برای ما رویکردهای تربیتی پژوهش و کارکردهای این روش که می تواند تحولاتی ایجاد نماید بسیار حایز اهمیت است.

دکتر شهلا روزبهانی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما نجف آباد با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، خاطر نشان کرد: در مجموع 245 اثر در 4 محور به دبیرخانه جشنواره مستقر در نجف آباد ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت .

در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره اختراعات، دست سازه ها، مهارت و همچنین تجلیل از پژوهشگران برتر مدارس سما، سیدمحمد بطحایی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما از مدارس سما نجف آباد بازدید کرد.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن