موسوی‌زاده: انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از انتخاب‌های مهم است
مطلب ویژه

06 اسفند 1400

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد گفت: انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان از انتخاب‌های مهم زندگی است و این انتخاب تأثیر مستقیم در ساختن آینده تحصیلی و شغلی وی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف‌آباد، سیدرضا موسوی‌زاده در جلسه مشاوران و مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزارشد، انتخاب شغل، همسر، رشته دانشگاهی و انتخاب رشته تحصیلی را ازجمله انتخاب‌های بسیار مهم در زندگی هر انسانی دانست و افزود: انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان از انتخاب‌های مهم زندگی است؛ چراکه وقتی دانش‌آموز به پایه نهم رسید باید انتخاب رشته کند و این انتخاب تأثیر مستقیم در ساختن آینده تحصیلی و شغلی وی دارد.

وی مسئولیت مدیران دوره متوسطه و مشاوران در کمک و همیاری با دانش‌آموزان پایه نهم را بسیار مهم دانست و افزود: هدایت تحصیلی صحیح برای دانش‌آموزان پایه نهم و انتخاب صحیح رشته برای این گروه از دانش‌آموزان از وظایف بسیار حساس مشاوران و مدیران مدارس است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد علاقه، استعداد، نیاز بازار کار و امکانات منطقه را ازجمله ملاک‌های هدایت تحصیلی دانست و افزود: مأموریت آموزش‌وپرورش تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت دینی، سیاسی، زیستی، هنری و علمی است و مأموریت اصلی مدیران در دوره اول متوسطه شناخت استعداد و هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان و هویت‌یابی( تقویت هویت دینی و ملی)است.

موسوی‌زاده با اشاره به نیاز به بازاندیشی در مفهوم برنامه‌ریزی گفت: برنامه‌ریزی در مدرسه در نگاه سنتی همان تقویم اجرایی است، اما در معنای دقیق شامل سه واژه کلیدی مهم و اساسی شامل تفکر برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی راهبردی برنامه‌ریزی عملیاتی است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی بدون تفکر و اندیشه و بدون شناخت کامل به‌نوعی قرار گرفتن چند کلمه بی‌معنا در کنار هم است.

مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان نجف‌آباد موفقیت در امر تفکر برنامه‌ریزی در مدارس را در شناخت ماهیت اهداف و اصول تربیت هریک از دوره‌های تحصیلی، شناخت فرایند تربیت و یادگیری، شناخت سبک‌های رهبری تحول‌آفرین، شناخت رابطه سازمان، مدرسه و مدیریت، شناخت روش‌های ارتقای فرهنگ‌سازمانی، شناخت روش‌های توسعه و تقویت مشارکت عوامل سهیم و مؤثر، شناخت روش‌های تحقق کارایی و اثربخشی مدرسه، شناخت روش‌های توسعه خلاقیت فردی و سازمانی، شناخت نحوه ارتباط و تعامل اثربخش با دانش‌آموزان کارکنان و اولیا، شناخت تحولات جامعه و مدیریت بر فرایند هدایت تحصیلی و شغلی، شناخت روش‌های انگیزشی و رضایت شغلی دانست.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن