دكترامین‌شرعی مطرح کرد؛ دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد عضو كنسرسيوم محيط زيست استان اصفهان
مطلب ویژه

06 اسفند 1400

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: با شبکه‌سازی و ایجاد کنسرسیوم‌های مشترک، دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ و حل مسائل کلان کشور و استان در کنار هم قرارگرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف‌آباد، فرهام امین‌شرعی عضو کنسرسیوم محیط‌زیست استان اصفهان تشریح کرد: اصفهان دومین شهر دانشگاهی کشور است که مردم آن به توسعه علاقه زیادی دارند، امروز با شبکه‌سازی و ایجاد کنسرسیوم‌های مشترک، دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ و حل مسائل کلان کشور و استان در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به چالش‌های زیست‌محیطی مختلف در شهر و استان اصفهان و نیاز به حضور قوی متخصصین و صاحبان دانش فنی در رفع این چالش‌ها با رویکرد علمی و فراگیر در حوزه محیط‌زیست جرقه‌های اولیه تأسیس کنسرسیوم محیط‌زیست در استان اصفهان شکل گرفت، با امضای توافق‌نامه مربوطه دبیرخانه این کنسرسیوم در سال اول به دانشگاه اصفهان- حوزه پژوهش و فناوری سپرده شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: دبیرخانه این کنسرسیوم در سال دوم فعالیت به صلاحدید رؤسای مراکز فعال به دانشگاه اصفهان واگذار شد و با برگزاری نشست رؤسای مراکز عضو کنسرسیوم، مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط‌زیست توافق‌نامه جدید با امضای ۱۰ عضو آن به‌روز شد ودانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد نيز در جمع اعضاي اين كنسرسيوم قرار گرفت.

دكترامین‌شرعی گفت: با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ محقق، پژوهشگر و صاحب‌نظر و نمایندگان ارگان‌های دولتی مرتبط در کمیته‌های ۹گانه پژوهش و فناوری این کنسرسیوم شامل کمیته‌های مدیریت کیفیت آب و فاضلاب، مدیریت کیفیت هوا، مدیریت کیفیت خاک و مواد زائد جامد، تغییر اقلیم، آمایش سرزمین و توسعه پایدار، محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی، انرژی، مدیریت منابع آب و احیای زاینده‌رود و حقوق محیط‌زیست، جلسات تخصصی مختلفی در حوزه‌های محیط‌زیست شهر و استان برگزار و نتیجه آن به مسئولین مربوطه ارسال‌شد.

وی گفت: استفاده غیربهینه آب در صنایع استان و امکان اصلاح آن، آلودگی هوا توسط صنایع و خودروها و امکان ارائه نقشه راه برای برون‌رفت از آن، مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها و خسارت‌های آن به‌سلامت مردم و محیط‌زیست، استقرار صنایع بیش‌تر در اطراف کلان‌شهر اصفهان و معضلات آن، ساخت مسکن ملی در اصفهان و افزایش تراکم و مشکلات آن و مشابه آن ازجمله مشکلات موردبحث در جلسات کنسرسیوم محیط‌زیست بود.

دكترامین‌شرعی تشریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی چالش، عوامل، راهبردها و راهکارهای احیای زاینده‌رود، کنترل آلودگی هوای اصفهان، فرونشست زمین در اصفهان، توسعه انرژی‌های تجددپذیر در استان اصفهان، مکاتبه با صاحبان صنایع بزرگ و کوچک استان و برگزاری جلسات نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان مرتبط آن‌ها برای برقراری ارتباطات پژوهشی- اجرایی در رفع چالش‌های زیست‌محیطی آن‌ها، مکاتبه با مسئولان استانی و کشوری در موارد بسیار برای معرفی چالش‌های زیست‌محیطی استان و ارائه راهکارهای عملی برای آن و اعلام آمادگی برای بررسی‌های بیشتر، برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده از زمان تشکیل کنسرسیوم محیط‌زیست تاکنون است.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن