برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی: گرنت نهايي دو پتنت بین المللی در US Patent بامالکیت دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد بعنوان اولین پتنت های گرنت شده دانشگاه آزاد اسلامی
مطلب ویژه

28 مهر 1400

دو پتنت انتشار يافته دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد باعناوین "Detecting and predicting an epileptic seizure" و "Extracting a mother wavelet function for detecting epileptic seizure" موفق به دريافت تاييديه نهايي و شماره پتنت شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحدنجف آباد بااعلام اين خبر افزود: اين دو پتنت به عنوان اولين پتنت های گرنت شده با مالیکت دانشگاه آزاد اسلامی می باشند که پس از پیگیری های زیاد در سال ۲۰۱۹انتشار پیدا کردند و سرانجام پس از طی مراحل داوری در آگست و سپتامبر ۲۰۲۱موفق به اخذ گرنت نهایی و دریافت شماره پتنت شدند.

ایشان افزود مخترعان این دو پتنت آقایان دکترحسین پور قاسم از اعضای هیئت علمی و مهندس مرتضی بهنام از دانشجویان این واحددانشگاهی می باشند. در زمینه ی پردازش سیگنال های مغزی به منظور تشخیص و پیش بینی تشنج صرعی درمجموع یک پایان نامه‌ مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی مهندسی برق–کنفرانسی و یک اختراع داخلی دارای تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران توسط این محققین انتشار یافته است که موفق به کسب جوایز و افتخارات مختلفی در جشنواره های فرهیختگان دانشگاه آزاد شده اند.

دکتر حسین پورقاسم مخترع این دو پتنت عنوان نمود: دو پتنت گرنت شده درحقیقت دوقسمت مرتبط به یکدیگر هستند که ایده ی آنها در پژوهش موجود در مقاله چاپ شده در مجله ی Journal of Neuroscience Methods ارائه شده است.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن