احمدی‌نیا عنوان کرد؛ توانمندسازی و هدایت تحصیلی ایثارگران توسط دانشگاه
مطلب ویژه

19 خرداد 1400

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد که جامعه ایثارگری آسیب دیده و لازم است توسط دانشگاه توانمندسازی، هدایت تحصیلی، ظرفیت و آسیب‌شناسی شود.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف‌آباد، مسعود احمدی‌نیا در جلسه‌ای که با حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نجف‌آباد درباره رسیدگی به برخی از مسائل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۰.۶درصد ایثارگران کشور در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

وی افزود: هرنقطه‌ای از استان مانند دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد به معنای یک بنیاد شهید است، فلسفه جهاد و شهادت نیز توجه به سیره عملی و مکتب شهدا بوده و در همه عرصه‌ها لازم است که قدردان شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شد: زمینه تولید عشق و رسیدن به آن با عقل به وجود می‌آید، شهدا به این نقطه رسیده‌اند، آنها از عقل خود استفاده کرده و به عشق خدای رحمان رسیده‌اند، آنچه امام خمینی(ره) و اکنون مقام معظم‌ رهبری برای نظام اسلامی و جهان اسلام به عنوان منشور اخلاقی و سیاست راهبردی ابلاغ و اعلام می‌کنند و همه جامعه جوان کشور و نسل بیدار جهانی به آن توجه می‌کند، نورانیت شهداست.

این مسئول گفت:‌ نورانیت شهدا نه تنها بعد از ۴۰سال خاموش نشده، بلکه روز به روز توسعه یافته و راهبرد آن در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به عنوان هویت و آرمان بشریت خودنمایی می‌کند. مکتب شهدا در یک نقطه در قالب مقاومت و پایداری سوم خرداد تجلی یافت، حدود هزار و ۷۰۰رزمنده فقط در این عملیات شهید شدند، نورانیت بعد از این عملیات فتح‌الفتوح همه میدان‌های سیاسی و اجتماعی در طول ۴۰سال بعد از آزادی خرمشهر بوده است.

مفهوم‌بخشی به دستاوردهای نظام در دانشگاه‌

احمدی‌نیا افزود: مفهوم‌بخشی به بهترین دستاوردهای نظام و توسعه و شکوفایی میان نسل‌های گذشته و نسل جدید در دانشگاه‌ها عملی می‌شود، فعالیت در دانشگاه‌ها جهاد در راه خداست، اگر مدیران دانشگاهی نگاه شهدایی داشته باشند، دانشگاه عرصه خدمت به شهدا و مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: نام و یاد و ذکر شهید و شهادت در استان اصفهان نهادینه شده است، جامعه ایثارگری آسیب دیده و لازم است توانمندسازی، هدایت تحصیلی، ظرفیت و آسیب‌شناسی شود که این وظیفه مدیران دانشگاهی است، اگر نگاه مدیران به فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران پدرانه نباشد، نمی‌توان به اهدافی که مقام معظم رهبری برای این افراد پیش‌بینی کرده‌اند، دست یافت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان فرزندان شهدا را بخشی از امانتی دانست که نظام بعد از شهدا آنان را به مدیران کنونی سپرده گفت: در قالب تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر، لازم است هرجا نیاز بود بنیاد شهید در کنار دانشگاه باشد و پیش از آنکه نتوان حقوق فرزندان شاهد و ایثارگر را تکریم کرد با بنیاد وارد مذاکره شوند تا مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز حل شود.

احمدی‌نیا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد خوشنام بوده و هست و با حضور مدیران توانا می‌تواند روز به روز موفق‌تر نیز عمل کند، دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند در اشتغال و مصاحبه‌های شغلی بسیار موفق عمل کرده‌اند که این نشان‌دهنده ظرفیت و توانایی بسیار بالای این دانشگاه در تعلیم وتربیت دانشجو است.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن