در کتاب «اصول مهارت‌های بالینی» مطرح شد؛آموزش مهارت‌های بالینی به زبان ساده
مطلب ویژه

18 خرداد 1400

ایسنا/اصفهان کتاب «اصول مهارت‌های بالینی» به عنوان کتاب تألیفی برتر در حوزه علوم پزشکی در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

مریم مقیمیان- مؤلف کتاب تألیفی برتر حوزه علوم پزشکی در جشنواره فرهیختگان ۱۳۹۹، در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزییات کتاب «اصول مهارت‌های بالینی»، اظهار کرد: این کتاب در ۶۵۰صفحه و ۲۰فصل با محور آموزش مهارت‌های بالینی رویه‌های پایه و ضروری کارشناسان و متخصصان حوزه علوم پزشکی تالیف شده است.

وی افزود: کتاب اصول مهارت‌های بالینی مطابق با آخرین استانداردهای حرفه‌ای خدمات پرستاری و بر اساس سرفصل درس اصول مهارت‌های بالینی رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل، برای کارکنان بیمارستان‌ها و دانشجویان پزشکی جهت شرکت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی قابل استفاده است.

مؤلف کتاب تألیفی برتر حوزه علوم پزشکی در جشنواره فرهیختگان ۱۳۹۹، توضیح داد: در این کتاب سعی شده به‌منظور آموزش و کسب مهارت‌های بالینی، تمام مراحل و روش‌های عملی انجام رویه‌ها به‌صورت گام‌به‌گام با زبان ساده و گویا با تکیه‌ بر رعایت قوانین و اخلاق حرفه‌ای بیان شود. دانشجویان رشته پزشکی نیز می‌توانند برای کسب مهارت در انجام رویه‌های بالینی خصوصاً جهت آزمون سنجش صلاحیت بالینی از این کتاب بهره‌مند شوند.

وی در خصوص شاخص‌های انتخاب این کتاب به‌عنوان کتاب تألیفی برتر در جشنواره فرهیختگان، گفت: مطابقت کتاب با سرفصل درسی پایه تمام رشته‌های علوم پزشکی، کارآمدی کتاب برای دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان تمام رشته‌های علوم پزشکی، نشر دانشگاهی با آرم و نام دانشگاه و آدرس سازمانی دانشگاهی مؤلفان و رعایت قوانین نشر دانشگاه آزاد اسلامی، تجدید چاپ کتاب به دلیل پرفروش بودن و ویرایش مجدد بر اساس منابع جدید حوزه علوم پزشکی است.

عضو هیات علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در مورد هدف تألیف و جامعه هدف این کتاب، توضیح داد: هدف از تألیف کتاب «اصول مهارت‌های بالینی» پوشش دادن سرفصل درسی اصول و مهارت‌های بالینی دانشجویان علوم پزشکی و کمک به کارشناسان و متخصصان حوزه علوم پزشکی برای بازآموزی مطالب مربوط به رویه‌های بالینی است. همچنین جامعه هدف کتاب دانشجویان، کارشناسان و متخصصان حوزه علوم پزشکی هستند.

مقیمیان گفت: دستیابی به مطالب مربوط به رویه‌های بالینی با زبان ساده و مطابق آخرین ویرایش کتب مرجع، کمک به آموزش بهتر دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با توجه به ارائه مطالب به‌صورت کاربردی، مورداستفاده برای آمادگی آزمونه‌ای صلاحیت بالینی پزشکان و کمک به کارشناسان شاغل در حوزه علوم پزشکی برای روزآمد کردن اطلاعات از مزایای این کتاب است.

عضو هیات علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در توصیه‌ای به دانشجویان، اظهار کرد: برای ارتقای سطح تفکر انتقادی که لازمه زندگی و کار در قرن حاضر بوده در حوزه‌های تحصیلی خود حتماً کتب پایه و تخصصی جدید مطالعه کنید. به پژوهشگران نیز توصیه می‌شود تألیف کتاب را ساده نپندارند و زمانی دست‌به‌قلم نگارش ببرند که در آن زمینه صاحب‌نظر شده باشند و تألیفات حاصل تجارب و تخصص آموزشی و پژوهشی آنها باشد تا برای خواننده قابل‌فهم و درک شود.

مریم مقیمیان، عضو هیات علمی گروه پرستاری و رئیس مرکز تحقیقات توسعه علوم پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و (همکاران وی) با تألیف کتابی با عنوان «اصول مهارت‌های بالینی» عنوان کتاب تألیفی برتر در حوزه علوم پزشکی هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی را کسب کردند.

مقیمیان سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه برتر حوزه مراکز تحقیقاتی هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی شد.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن