دكترگنجی درحاشيه بازديداز واحد نجف آبادعنوان كرد: اطلاع‌رسانی امکانات دانشگاه باعث جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی می‌شود

24 شهریور 1399

قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ داوطلبان کشورهای مختلف برای انتخاب دانشگاه باید از امکانات علمی، فرهنگی و محیط باخبر باشند؛ چراکه این امر باعث جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومي واحد نجف‌آباد، عباس گنجی در حاشیه بازدید از امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با بیان اینکه شناخت دانشگاه در حوزه بین‌الملل یکی از مسائل بسیار مهم است، بیان کرد: داوطلبان کشورهای مختلف برای انتخاب دانشگاه باید از امکانات علمی، فرهنگی و محیط باخبر باشند تا بتوانندبه درستی دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنند و این امر باعث جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی در واحدهای دانشگاهی می‌شود.

وی با تأکید بر شناخت و چگونگی استفاده از ظرفیت مراکز برون‌مرزی و واحدهای دانشگاهی بین‌الملل و سعی در حذف کارگزاری‌ها تا حد ممکن افزود: شناخت ابزارها و روش‌های گوناگون برای برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است به‌عنوان نمونه می‌توانیم با تمرکز بیشتر روی زبان عربی با توجه به اینکه زبان دین ما و کشورهای همسایه است در این زمینه موفق‌تر باشیم.

قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: می‌توانیم بررسی‌هایی انجام دهیم که دانشجویان غیرایرانی بخشی از دوران تحصیل خود را در کشور خود بگذرانند و قسمتی از آن را در ایران که در صورت امکان باید شرایط را برای این امر فراهم کنیم.

دكترگنجی با بیان زیرساخت‌ها، امکانات علمی، پژوهشی و رفاهی مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با تأکید بر تلاش برای جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی گفت: این واحد دانشگاهی باید دانشجویان بیشتری را از کشورهای دیگر جذب کند و در این زمینه بنا بر جذب حداکثری دانشجو با رعایت چارچوب‌ها و مقررات است.

دو ویژگی برجسته برای جذب دانشجویان غیرایرانی

وی مطرح کرد: دو ویژگی برجسته برای جذب دانشجویان غیرایرانی، استادانی هستند که بتوانند محتوای مورد نظر را ارائه دهند و مورد دوم محتوایی است که مؤثر باشد. کشور ما اسلامی است و باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که اسلامی بودن خود را بشناسانیم و دانشجویان غیرایرانی با شئون اسلامی آشنا شوند.

قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردن شرایط برای فعالیت‌های این دانشجویان در تشکل تقریباً مجزا با نظارت و کنترل مدبرانه را مناسب دانست و تأکید کرد: دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه و شهر رفت‌وآمد دارند پس باید در مسائل فرهنگی و اسلامی هم فعالیت داشته باشد.

دكترگنجی برای همکاری و کمک، برای جذب حداکثری دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: ازنظر تبیین قوانین و مقررات همواره آمادگی لازم را برای همکاری با دانشگاه‌ها داریم.

وی ارتباط با فارغ‌التحصیلان را یکی از مسائل مهم در دانشگاه دانست و تبیین کرد: باید ارتباط با نخبگان و فارغ‌التحصیلان را در شرایط مختلف حفظ کنیم و از آنها به‌عنوان کارگزار نیز استفاده کنیم.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن