نایب‌قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه
مطلب ویژه

06 مهر 1398

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از نایب‌قهرمانی این دانشگاه در مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن‌همراه دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

 

دکترحمید منتظرالقائم در گفتگو با پایگاه خبری واحد نجف‌آباد درباره مسابقات ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات بزرگ ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه با حضور بیش از ۷۰ تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی كشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وی افزود: تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد متشكل از سید علی‌اکبر معینی، هادی داتلی بیگی و محمدحسین محمدی موفق شد، مقام نائب قهرمانی اين دوره از مسابقات را از آن خود كند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یادآور شد: شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته کشور، شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود این تیم‌ها به بازار کار را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی تلفن همراه‏، تقویت هویت ملی و فرهنگی با تأکید بر توانایی‌های علمی داخلی، آموزش رفتار‌های صحیح اجتماعی و اقتصادی در حوزه کسب‌وکارهای نو و شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعداد‌های برتر در حوزه برنامه‌نویسی ازجمله اهداف اساسی این رقابت‌هاست.

دکترمنتظرالقائم گفت: این رویداد از معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور بوده و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶ دوره از این مسابقات برگزارشده و تیم‌های برنامه‌نویسی متعددی را وارد بازار کارکرده است.

وی در تشريح نحوه برگزاری اين مسابقات گفت: در هفتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور، تیم‌هایی از قبیل برنامه‌نویس، گرافیست و ایده‌پرداز با حضور حدود ۲۶۰ برنامه‌نویس در قالب تیم‌های ۲ تا ۴ نفره، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسخه اولیه یک برنامه کاربردی تلفن همراه را مطابق قوانین و مقررات خاص، طراحی و پیاده‌سازی کرده و به گروه داوری تحویل دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ادامه داد: در تمام این مدت تیم‌ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه هستند و تیم‌های داوری و مشاور به‌صورت کامل بر نحوه عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند و در پايان تیم‌های برتر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و فرصت دارند تا مجدداً برنامه خود را برای داوران ارائه دهند.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن