با حمایت مالی دانشگاه آزاداسلامي واحدنجف آباد؛ پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی در نجف‌آباد ساخته شد
مطلب ویژه

26 ارديبهشت 1398

پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی توسط دانشجویان دانشکده هنر، معماری و شهرسازی با حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ساخته شد.

حسین مرادی دانشجوی رشته معماری و طراح و مجری پروژه کوشک در گفتگو با پايگاه خبري واحد نجف‌آباد اظهار کرد: پروژه تحقیقاتی و اجرایی کوشک دانشجویی با بررسی اصول مورفولوژیکی و تکنیک‌های معماری سنتی ایران و ادغام آن با فناوری طراحی سازه‌های پوسته‌ای با حمایت مالی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در حال گذراندن مراحل پایانی است.

 MG 9488 4a98c

وی درباره جزئیات این طرح گفت: این پروژه پس از انجام حدود دو سال مطالعات میدانی، نظری و انجام و دریافت مکاتبات و مشورت‌های علمی از دانشگاه‌های فلورانس ایتالیا و ورسای فرانسه آغاز شد. مطالعات صورت پذیرفته بین‌رشته‌ای بوده و طراحی و ساخت قالب با روش مسلح‌سازی خاک و با به‌کارگیری آموزش‌های مؤسسه ABITA اروپا و دانشگاه جنوای ایتالیا انجام شده است.

IMG 2655 b51c2

طراح و مجری ساخت این پروژه با بیان قابل حمل بودن این سازه افزود: این قالب که دارای مؤلفه پایداری زیست‌محیطی بوده با بهره‌گیری از حدود ۲۰۰تن خاک مسلح، شامل ۹طاق پیوسته با ارتفاعی بین ۲۱۰تا حداکثر ۵۳۰سانتی‌متر، در زیرساختی معادل با ۴۹مترمربع اجرا شده است. پوسته این سازه در مساحت ۹۰مترمربع، ساختاری گنبدی شکل و یکپارچه به ضخامتی معادل پنج سانتی‌متر از جنس بتن دارد.

IMG 20190217 222901 303 0ad28

طراح و مجری ساخت این پروژه تصریح کرد: برای اجرا این سازه از تحقیقات و مطالعات دانشگاه MIT آمریکا و ETH زوریخ سوئیس و موسسه ICD انگلستان که پیش‌تر توانسته بودند روشی جدید در سازه‌های فرم آزاد در فضاهای باز ایجاد کند، بهره گرفته شده است.

IMG 2746 ab3a2

به گزارش پايگاه خبري واحد نجف آباد، ساخت این سازه در مدت چهار ماه اجرا شده و با همت پژوهشگران نفيسه شریفی، مرضیه حق‌شناس، ملیحه رضایی، مریم لطفی، حسین محسنی، علی افتاده، مسعود شمس، محمد لموچی، محمدجواد شاه‌ولایتی، آصف آیت‌اللهی، مهدی عالی شکل و همراهی دانشجویان، احمد ایزدی، محسن جهانگیری، محمدجواد شریفی، فریناز کاظمی، فروزان ابراهیمی، بهار کشانی، زیر نظر استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد رضا ابراهیمی، علی پزشکی، سیدعلی مجابی، محسن عباسی، اسماعیل معصومی، سجاد مؤذن و رضا ستاری انجام شده و اکنون آماده رونمایی است.

IMG 20190310 001747 122 1 1 b3ddb

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن