گفتگو با رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد به مناسبت هفته بسيج
مطلب ویژه

07 آذر 1397

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد؛ قناعت، اخلاص، ازخودگذشتگی، ایثار، پرهیز از زیاده‌خواهی و زیاده‌ طلبی، وجدان کاری، وظیفه‌ شناسی و مردم‌ داری، همه در تفکر ناب بسیجی یافت می‌شود.

 دکتر امیررضا نقش در گفتگو با پایگاه خبری واحد نجف آباد درخصوص يك بسیجي موفق ، بیان داشت: یک بسیجی موفق، شخص معتقد و باایمانی است که از خودش و خواهش‌ها و خودخواهی‌های نفس کاملاً گذشته باشد و همه‌چیز را برای دیگران بداند، وجودش را وقف دیگران و خدمت در مسیر الهی کرده باشد و در پیشتازی در تمام عرصه‌های اجتماعی از علم و فناوری گرفته تا صنعت و هر بعد دیگر موردنیاز جامعه در صف اول و از بهترین‌ها باشد و این‌یک نوع تفکر است که همه‌چیز را برای خدا و خلق خواستن و در هر عرصه‌ای، بهترین و وظیفه‌شناس بودن که در میان بسیجیان وجود دارد.اين شخص يك بسيجي است چه عضوبسيج باشد يانباشد.

وی با بیان اینکه حاکمیت این تفکر در بدنه جامعه از صدر تا ذیل، تحولات عجیبی ایجاد می‌کند، گفت: قطعاً امروز تفکر بسیجی چاره حل مشکلات فراوان جامعه در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان داشت: قناعت، اخلاص، ازخودگذشتگی، ایثار، پرهیز از زیاده‌خواهی و زیاده‌طلبی، وجدان کاری، وظیفه‌شناسی، مردم‌داری، حفظ حدود بسیاری از صفاتی که امروز مدیران جامعه و مسوولان ما به‌شدت نیازمند آن هستند همه در تفکر ناب بسیجی یافت می‌شود و می‌تواند تحولی عمیق در جامعه ایجاد کند.

دکترنقش افزود: ما امروز بیش ا ز دیروز و حتی زمان 8 سال دفاع مقدس، نیازمند این رویکرد در جامعه و درمیان مسئولان و مدیران هستیم چرا که قطعاً فرهنگ بسیجی خود یک تئوری و نظریه فرهنگی است و شیوه مدیریت و رهبری با رویکرد جهادی و بسیجی نیز خود یک تئوری و شیوه مدیریتی کاملاً اثبات‌ شده در جامعه ماست.

وی گفت: امروز به لطف خداوند در همه اقشار جامعه از پزشک، استاد، دانشجو و هنرمند گرفته تا کارمند و کارگر و اصناف، بسیج نفوذ کرده ولی بایستی همواره این سؤال را از خود بپرسیم که چقدر این روحیه و تفکر ناب توانسته در اقشار مختلف نفوذ کند و این وظیفه اصلی بسیجیان در اقشار مختلف جامعه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خاطرنشان کرد: به نظر شخص بنده بسیج مساجد و محله‌ها مهم‌ترین، اساسی‌ترین، باسابقه‌ترین واثرگذارترین قشر بسیج است که بایستی محور اصلی اقشار دیگر شود.

دکترنقش درپايان ايثار، ازخودگذشتگي، اخلاص واز جان گذشتگي را از شاخص هاي يك بسيجي دانست وگفت: اگر بسیج و بسیجی بتواند در همه عرصه‌ها اول باشد و الگوی هر عرصه‌ای در جامعه باشد خودبه‌خود این تفکر در جامعه حاکم خواهد شد و اگر بخواهیم بسیج از آسیب‌ها دور بماند می‌بایست همواره حقیقت ا صلی بسیج را حفظ کنیم و بسیج را فقط یک عنوان، پوسته و ظاهر ‌نبینیم بلکه بسیج حقیقت ناب و میوه شريفي دارد که در ورای برخی پوسته‌ها و ظواهر بایستی در پی آن بود.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن