اعطاي عنوان پدیده نوظهور معماری سال 2017 درآمريكا به طرح دانشجويان كارشناسی معماری دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد
مطلب ویژه

07 خرداد 1397

حسين مرادي واحمدايزدي دانشجويان كارشناسي معماري دانشگاه آزاداسلامي نجف آبادبا ارائه دوطرح هتل بيولوژيكي ونيمكت موج صخره اي موفق به كسب عنوان پدیده نوظهور معماری سال 2017 وكسب شش عنوان طلايی مسابقات بین المللی طراحی(IDA)دردوبخش طراحي صنعتي ومعماري ،درآمريكاشدند.

 

 به گزارش پايگاه خبري دانشگاه آزاداسلامي نجف آباد ،حسين مرادي دانشجوي كارشناسي معماري دانشگاه آزاداسلامي نجف آباد گفت: مسابقه International Design Awards (IDA) یکی از مسابقات معتبر بین المللی طراحی است که از سال ۲۰۰۷به ميزباني كشور آمريكاشروع به فعالیت نمود. این مسابقات برای شناخت، تقدیر و تشویق ایده ها و طرح های تاثیرگذار و رونمایی از استعدادهای نوظهور در معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی، گرافیک و طراحی مد شکل گرفته است. و در دو بخش حرفه ای و دانشجویی برگزار می گردد.

8 e5bcb

مرادي درخصوص هدف ازاين طراحي گفت:به دنبال طراحی هتلی هوشمند با اهداف بهینه سازی عملکرد پلان و سازه با رعایت اصول زیستی و زیبایی شناختی بوديم. برای ایجاد سازه ای سبک و با استقامت بالا پس از تحقیقات زیستی در مورد جمجمه انسان و شبیه سازی ساختار اسفنجی آن از این مدل الگو برداری کردیم وپس از بررسی حرکت استخوانکاه های جانوران ،پلان های طبقاتی را بر اساس حرکت استخوانکاه موش صحرایی طراحی و بهینه سازی کردیم.هدف بهره گیری از این علم هندسی ،یافتن چگونگی قرار گیری هسته ها نسبت به هم و ریخت شناسی گونه های بافت اسفنجی استخوان است.

9 34d64

وي بااشاره به اين كه هیات داوران اين مسابقات متشکل از طراحان، معماران، منتقدان هنری، سردبیران، مدیران فرهنگی و توسعه دهندگان طراحی صنعتی از سراسرجهان مي باشند گفت:پروژه های ارسال شده باید مربوط به پنج سال اخیر بوده ومفهومی، تکمیل شده و یا در حال ساخت باشند.

مرادي به نقل از برگزار كنندگان مسابقه گفت: در یازدهمین دوره مسابقات بیش از 3100 طرح توسط معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحان مد و گرافیک از بیش از 95کشورجهان شركت داشتند كه پس ازداوري، به طراحان حرفه ای و نوظهوري كه دستاوردهايشان در طراحی، خلاقیت، قابل استفاده بودن و نوآوری حائز رتبه شدند پاداش تعلق گرفت واين طرح ها در کتاب جایزه طراحی بین المللی انتشارخواهديافت و جایزه IDA درمراسم رسمي كه درلس آنجلس برگزار خواهد شد به برندگانی که عنوان طراح سال را دریافت کردند، اهدا خواهدشد.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن