بزرگ‌ترین مسابقه سازه ماکارونی کشور در واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود
مطلب ویژه

29 آذر 1396

بزرگ‌ترین مسابقات سازه ماکارونی کشور با شرکت بیش از 200 سازه در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دکتر محمدرضا محمدشفیعی دبیر اجرایی این مسابقات از استقبال کم نظیر شرکت کنندگان خبر داد و گفت: «بیش از 200 سازه در بخش های دانشجویی و دانش آموزی در گرایش های سازه راندمان 45سانتیمتری و سازه زیبا از سراسر کشور در این دوره از مسابقات حضور دارند. این تعداد سازه برای نخستین بار در یک مسابقه کشوری شرکت داده می شوند.»

محمدشفیعی افزود: «بیش از 75سازه در بخش دانش آموزی و 130 سازه در بخش دانشجویی در این مسابقه حضور دارند که بیش از 4و نیم میلیون تومان به نفرات برتر در بخش دانشجویی و 3میلیون تومان به نفرات برتر در بخش دانشجویی اهدا می شود. گواهی معتبر euro invent از طرف سازمان نوآوری ها و اختراعات اروپا به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.»

وی درباره تاریخچه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: «مسابقات سازه های ماکارونی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد و پس از آن این مسابقات به صورت هر ساله در دانشگاه های مختلف با استقبال چشمگیر دانشجویان برگزار می شود.»

این مسئول ادامه داد: «این سازه ها با هدف آموزشی تنها با رشته‌های ماکارونی و چسب ساخته می‌شوند. سازه سنگین، سازه راندمانی، سازه سبک هدفمند، سازه فشاری، برج جرثقیل، بار گسترده و متحرک و محافظ تخم مرغ از گرایش های کلی مسابقات سازه ماکارونی است.»

این دوره از مسابقات از فردا به مدت 2 روز در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می شود.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن