دانشجوی واحد نجف آباد، مخترع برگزیده فستیوال اختراعات ایران شد
مطلب ویژه

28 فروردين 1396

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، توانست با ارائه دستگاه نمونه بردار غلات و گرانول، در نخستین فستیوال بین المللی اختراعات ایران عنوان برتر را به خود اختصاص دهد

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، مصطفی خدابخشی هفشجانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق واحد نجف آباد و عضو بنیاد ملی نخبگان درباره اختراع خود گفت:« دستگاه نمونه برداری از غلات و مواد گرانولی در محل ذخیره سازی غلات و کارخانه جات آرد استفاده می شود و هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد. قیمت تمام شده این دستگاه بسته به نیاز مشتری بین 55تا 60میلیون تومان است که در صورت تولید انبود قطعا این هزینه کمتر خواهد شد. در حال حاضر یک نمونه این دستگاه در سیلوی شماره یک تهران نصب و راه اندازی شده که از عملکرد آن بسیار راضی هستند.»

خدانبخشی در مورد مزیت استفاده از این دستگاه و نحوه عملکرد آن  خاطر نشان کرد:« در ایران انواع غله پس از برداشت بدون هیچگونه بررسی و تغییری به مراکز خرید تحویل داده میشود و طبیعتا در این صورت دارای ناخالصی هایی از قبیل خاک مزرعه، سنگ ریزه و شن می باشد و به طور حتم این میزان از ناخالصی در تعیین قیمت غلات تاثیر گذار است. نمونه برداری دقیق و سریع می تواند قیمت واقعی آن محموله را تعیین کند. این دستگاه می تواند در کمتر از یک دقیقه، با سرعت و دقت بالا  از تمامی نقاط محموله نمونه برداری کند»

این دانشجوی نخبه افزود:«در این سیستم نمونه برداری، از یک نیروی انسانی در تمامی مراحل نمونه برداری استفاده می‌شود که این فرد  می‌تواند یکی از کارشناسان آزمایشگاه باشد و تمامی مراحل نمونه برداری را هدایت و نظارت کند. همچنین می توان به منظور رعایت کامل استانداردهای نمونه برداری، شامل محل اخذ نمونه، مقدار نمونه و تعداد دفعات نمونه برداری، از سیستم مانیتورینگ و فرمان دستگاه در داخل آزمایشگاه استفاده کرد که این امر در جهت تسهیل و تسریع نمونه برداری می باشد.»

 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد گفت:« پیش از این، تمام نمونه برداری ها به صورت سنتی و دستی انجام میشد که هم از دقت پایین تری برخوردار بود و هم زمان بیشتری صرف می شد. در صورت حمایت مسولان از این دستگاه که ثبت اختراع هم شده است، بسیاری از مشکلات این بخش برطرف خواهد شد و می توان علاوه بر برطرف کردن  نیاز داخلی، نگاه ویژه های هم به بازار های جهانی داشت و از این طریق ارز آوری خوبی نیز صورت می گیرد.»

 photo ۲۰۱۷ ۰۳ ۱۲ ۱۴ ۲۷ ۱۹

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن