دکتر میرزاده: سما، متولی و پایگاه آموزش مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی است/ لزوم تبدیل آموزشکده‌های سما به مراکز کارآفرینی

23 آبان 1395

پانزدهمین گردهمایی روسای آموزشکده‌های سمای کشور با پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف‌آباد آغاز به کار کرد.

متن پیام دکتر حمید میرزاده که از سوی دکتر مهران مجلسی سرپرست واحد جامع مستقل نجف‌آباد قرائت شد، بدین شرح است:

«با سلام حضور مدیران ارشد سازمان سما و روسای آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سما واحدها

برگزاری این گردهمایی پشتوانه ای برای برنامه ریزی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزشکده های فنی و حرفه ای سما در سراسر کشور است. سازمان سما به عنوان فرزند شایسته دانشگاه آزاد اسلامی، متولی و پایگاه آموزش مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی است. توسعه آموزشکده های سما به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و فاقد موسسات آموزش عالی، تبدیل آموزشکده های سما به قطب های آموزش های مهارتی و مراکز کارآفرینی استان ها و شهرهای مختلف کشور، تجهیز و نوسازی کارگاه ها و آموزشکده ها، اهتمام برای اجرای دوره های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی، تلاش در جهت ارتقاء درآمدهای غیرشهریه ای با رویکرد اجرای فعالیتهای کاربنیان، اصلاح ساختار سازمانی با رویکرد چابک سازی در راستای برنامه راهبردی سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح روشهای منسوخ و قدیمی با رویکرد تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان ها و واحدها با در نظر داشتن افزایش امکان نظارت حوزه ستادی سازمان سما، کوشش در جهت توسعه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی با تمرکز بر اقامه نماز جماعت، آموزش قرآن مجید و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی با توجه به منویات و توصیه های مقام معظم رهبری، توجه موکد به اقتصاد مقاومتی در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی، چاره اندیشی و ارائه راهکارهای عملیاتی جهت خودکفا نمودن آموزشکدهای زیان ده، ایجاد ارتباط دو جانبه با نهادهای علمی و صنعتی و اجرایی و جلب حمایت و مشارکت آنان با توجه به نظرات ریاست محترم هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه، از اهم سیاست هایی است که می بایست مدنظر تصمیم گیران و تصمیم سازان سازمان سما و شرکت کنندگان در این گردهمایی قرار بگیرد.

امید است که با برنامه ریزی و تلاش و کوشش همه همکاران و با استعانت از درگاه حضرت حق شاهد ایجاد تحولی شگرف در فعالیت های آموزشکده های فنی و حرفه ای سما باشیم.

همگرایی و هم افزایی بیش از پیش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مغتنم و ارزشمندی است تا از قابلیت ها و توانمندی های علمی و اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت و توسعه امور سما بهره برداری گردد. توفیق و سعادت شما همکاران ارجمند را از پیشگاه خداند قادر متعال خواستارم.

پس از قرائت پیام دکتر میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، مجموعه سمای نجف آباد را یکی از بهترین مجموعه های کشور خواند و گفت: «تقویت و ارتباط مستمر بین سما و دانشگاه، باعث توسعه، پیشرفت و تعالی توامان هر دو بخش خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، این ارتباط دو سویه را در دستور کار خود قرار داده است و خود را ملزم به حرکت در این مسیر می داند.»

مجلسی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در طول سه دهه فعالیت علمی و پژوهشی خود، بیش از 87 هزار دانش آموخته را به جامعه و کشور تحویل داده است و اکنون پذیرای بیش 27 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است. توجه به آموزش های عملی در کارگاه ها و آزمایشگاه ها در کنار آموزش تئوری در کلاس های درس، نقطه قوتی است که باعث شده دانش آموختگان این دانشگاه را نسبت به سایر دانشگاه های کشور متمایز می کند.»

این گردهمایی در دو روز و در 16 کمسیون تخصصی به میزبانی واحد نجف آباد ادامه خواهد داشت.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن