برگزاری کارگاه آشنایی با محتوا و جست و جو در پایگاه های اطلاعاتی ovid
مطلب ویژه

17 آبان 1395

 

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دوره آموزشی آشنایی با محتوا و نحوه جستجو و بازیابی اطلاعات در پایگاههای اطلاعاتی Ovid و EBSCO با شرکت دانشجویان و استادان رشته های پزشکی، پرستاری و سایر رشته های وابسته برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، در این کارگاه نحوه و روشهای جستجو و بازیابی اطلاعات علمی از پایگاههای Medline complete (EBSCO) و Ovid بطور مفصل و موثر تشریح و به سوالات دانشجویان و استادان در این خصوص پاسخ داده شد.
شایان ذکر است پایگاه اطلاعات Ovid Medlineمجموعه ای کامل از ژورنال های مهم و معتبر در زمینه پزشکی و پرستاری است که از طریق محیط جستجوی Ovid قابل دسترس است. این مجموعه دارای اطلاعات نمایه شده بیش از 8هزار و 600 عنوان از سرتاسر دنیا از سال 1946 تا حال حاضر می باشد. همچنین این مجموعه دارای 297 عنوان ژورنال تمام متن بسیار معتبر از ناشر Lippincott Williams& Wilkins می باشد که انحصارا در اختیار شرکت Ovid قرار دارد و این شرکت تنها تأمین کننده آنلاین این مجموعه است ٬ به طوریکه هیچ یک از این ژورنال ها رادر سایر پایگاه های پزشکی به صورت به روز نمی توان یافت.
پایگاه اطلاعاتی EBSCO (Medline Complete) جامع ترین بانک اطلاعات پزشکی تمام متن در حوزه های مختلف پزشکی، زیست پزشکی٬ علوم رفتاری٬ مراقبت های بهداشتی٬ علوم پاراکلینیک و سایر زمینه های وابسته است. این مجموعه محصول کتابخانه ملی پزشکی آمریکاNLM )) می باشد که شامل اطلاعات نمایه شده بیش از 5 هزار و 600 عنوان ژورنال از سرتاسر دنیا از سال1946 تا حال حاضر می باشد و از این تعداد بیش از2هزار و 400 عنوان ژورنال در مدلاین را به صورت تمام متن ارائه میدهد به طوریکه این ژورنال ها از بهترین و پراستفاده ترین ژورنال های ودلاین هستند. همچنین 1400عنوان از این ژورنال ها تنها از طریق این پایگاه در دسترس است و در هیچ پایگاه اطلاعات علمی پزشکی دیگری عرضه نمی شود.

photo 2016 11 07 14 41 14 66c76

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن