واشقانی فراهانی: برای تحقق اهداف دانشگاه، تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌ایم
مطلب ویژه

06 خرداد 1395

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سمپوزیوم بین‌المللی نانوتکنولوژی که به مدت دو روز در واحد جامع مستقل نجف‌آباد برگزار شد، به تبیین برنامه‌ها و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری پرداخت.

 

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در باره برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی  نجف‌آباد گفت: «توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان کماکان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون توانسته‌‌ایم با راه‌اندازی 85 مرکز رشد و 712 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان بخشی از این برنامه را محقق کنیم.»

وی ادامه داد: «بر اساس برنامه توسعه دانشگاه تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد باید به 150 و تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان به 800 شرکت فعال برسد.»

این مسئول خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی از نظر انتشار مقاله در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و در ارزیابی‌های پایگاه تامسون رویترز نیز، دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران و در جهان رتبه 187 را کسب کرده است.»

واشقانی فراهانی افزود: «ثبت اختراعات از دیگر مباحثی است که دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تاکید دارد. یکی از برون‌دادهای علمی دانشگاه خلق دانش فنی است و مسیر خلق دانش فنی از حوزه ثبت اختراع عبور می‌کند. یکی از سیاست‌های اصلی ما حمایت از ثبت اختراع‌های ملی و بین‌المللی است که در همین راستا، اداره ثبت اختراعات در اداره کل گسترش علم و فناوری راه‌اندازی شده است و پیگیر آن هستیم که متناسب با رشد تعداد مقالات، اختراعات بیشتری را به ثبت برسانیم.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تصویب پژوهشگاه مرکزی از سوی هیات امنای دانشگاه را یادآور شد و به آنا گفت: «این پژوهشگاه از مراکز پژوهشی برتر دانشگاه و به صورت مجازی تشکیل شده است. در واقع پژوهشگاه‌های ما با واحدهای خود ارتباط مستقیم دارند و عضو مجازی این پژوهشگاه نیز هستند و سیاست‌های پژوهشی تعیین شده را به اجرا در می‌آورند.»

وی افزود: «برای تحقق این اهداف تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌ایم. از نظر دارا بودن مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه موجود جلوتر هستیم. تولید و انتشار مقالات باید سرعت بیشتری بگیرد. میزان ثبت اختراع در 2سال گذشته نیز نشان می‌دهد که همکاران، پژوهشگران و مخترعان ما تلاش بیشتر و همت مضاعفی را به کار گرفته‌اند.»

واشقانی، کسب 9 عنوان برتر واحد نجف‌آباد در جشنواره فرهیختگان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: «واحد جامع مستقل نجف آباد یکی از واحدهای پیشتاز ما در عرصه تولید علم، فناوری و مقاله است. فعالیت چند سال گذشته این دانشگاه نشان می‌دهد که حرکت رو به جلوی آنها شتاب چشمگیری به خود گرفته است و از این نظر یکی از بهترین و موفق ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید.»

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن