صابری: فریضه امر به معروف در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود
مطلب ویژه

26 خرداد 1400

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت اجرای فریضه امر به معروف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: رؤسا، استادان و کارکنان باید در این زمینه پیشگام باشند.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف‌آباد، سیروس صابری در نشستی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خوبی در این دانشگاه صورت گرفته و واحد نجف‌آباد یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه‌های علمی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه محیط جهاد علمی است و باید تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور در این مجموعه انجام شود، اضافه کرد: این محیط مقدس است؛ چراکه در آن جهاد انجام می‌شود و باید در این محیط اموری انجام شوند که برای آن ساخته و پایه‌گذاری شده است.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در گذشته برخی دانشگاه‌ها ‌به وظایف علمی و آموزشی خود به‌درستی عمل نمی‌کردند و حتی در شکل و ساختار دانشگاه نیز جایگاه مناسبی برای کسب علم و پژوهش وجود نداشت؛ اما امروز با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود هجمه‌ به دانشگاه آزاد اسلامی، اقدامات جدید و مؤثری انجام شده و دانشگاه در مسیر درست خود قرار گرفته است.

صابری، راه‌اندازی سامانه آموزشیار را یکی از اقدامات مفید در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه درآمدها و هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را شفاف‌سازی و با جلوگیری از بروز برخی مسائل مانند نبود شفافیت کمک بسیار خوبی به اداره بهتر دانشگاه کرده است.

پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های علمی و پژوهشی

وی افزود: در این سامانه اطلاعات جامع و کاملی برای برنامه‌ریزی بهتر در اداره دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و در آینده بسیار نزدیک نتایج بهتری را از این سامانه شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی پیشرفت داشته است، وضعیت کنونی دانشگاه و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت را درست و مناسب دانست و افزود: مسئولان واحدهای دانشگاهی باید به دنبال علم، پژوهش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای باشند.

صابری بر ضرورت فریضه امر به معروف در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: رؤسا، استادان و کارکنان باید در مورد فریضه امر به معروف پیشگام باشند و نگاه جدی به این موضوع مهم داشته باشند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای آراستگی دانشجویان با همکاری مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها توضیح داد: واحدهای دانشگاهی برای حضور احتمالی دانشجویان از مهر سال جدید در دانشگاه آمادگی دارند و باید تمامی مسائل ایمنی رعایت شود تا با حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها شاهد اتفاق ناگوار نباشیم.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی توصیه کرد: امروز مسئولان دانشگاه باید برای خدمت به دیگران پیشگام باشند تا در آینده به‌دلیل انجام ندادن آن افسوس نخورند.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن