دکترنقش مطرح كرد؛قرن 21؛ آغاز موج چهارم جهش‌های توسعه علمی و فناوری جهان
مطلب ویژه

21 بهمن 1399

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، قرن ۲۱را آغاز موج چهارم از جهش‌های توسعه علمی و فناوری در جهان با عنوان «فناوری همگرا» عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومي واحد نجف‌آباد، دکترامیررضا نقش در نشست تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، قرن بیست و یکم را شروع موج چهارم از جهش‌های توسعه علمی و فناوری در جهان با عنوان «فناوری همگرا» دانست.

وی اضافه کرد: امروز شاهد رشد و توسعه همگرایی در همه فناوری‌ها از جمله فناوری اطلاعات، فناوری زیستی، علوم‌شناختی و نانو هستیم و مقرر شده این فناوری نیاز جامعه را برطرف کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان کرد: فناوری اثربخش باید پاسخگوی نیازهای اساسی جامعه باشد و انتظار می‌رود این دانشگاه نیز به این سمت حرکت کند.

دکترنقش افزود: همگرایی بین علوم مختلف یکی از روش‌های دستیابی به فناوری اثربخش است و کشورهایی که توسعه یافته هستند بین علوم مختلف ارتباط برقرار می‌کنند؛ بنابراین باید از شرایط و امکانات استفاده کنیم.

وی متذکر شد: اگر قرار است دانشگاه محل تربیت قوه عاقله کشور باشد باید تلاش خود را چند برابر کنیم، متحد باشیم و مرزها را از بین ببریم تا مسیر آینده را روشن کرده و تمدن‌سازی کنیم.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن