رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی اصفهان مطرح کرد؛كاهش گرايش جوانان به بزهكاری با رابطه مطلوب والدين و فرزندان
مطلب ویژه

25 دی 1399

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی استان اصفهان گفت: رابطه مطلوب والدين با فرزندان باعث كاهش گرايش جوانان به بزهكاری خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی واحدنجف‌‌آباد، حسین حسین‌زاده در وبینار خانواده، دانشجو و دانشگاه كه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد با اشاره به ارزش والای علم و دانش در جامعه و نقش مهم والدین در تربیت فرزندان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جامعه و بزهكاری‌هایی كه در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد، نقش و تأثیرگذاری والدین در ایجاد رابطه مطلوب با فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی كه این ارتباط در خانواده‌ها به‌خوبی شكل گیرد، قطعاً گرایش جوانان به بزهكاری كاهش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی انصارالمهدی افزود: سعی دانشگاه همیشه بر این بوده كه محیطی سالم و علمی برای پیشرفت و به كمال رسیدن دانشجویان فراهم کند.

وی با تأكید بر ضرورت روابط دوستانه والدین به دور از هرگونه خشونت و تشنج با فرزندان خود بیان كرد: در صورتی می‌توانیم محیط تربیتی سالم در دانشگاه و خانواده داشته باشیم كه عزیزانمان بدون ترس از سرزنش، تحقیر و یا هر نوع خشونت بتوانند با والدین مشكل خود را در میان بگذارند.

حسین‌زاده دوران جوانی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان‌ها دانست و گفت: دوران جوانی بسیار خاص و حائز اهمیت است و باید به‌درستی سپری شود تا آینده‌ای درخشان در انتظار جوانان باشد.

جانشین سابق فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ۱۸ تا ۳۵ سالگی دوران نوجوانی و جوانی به شمار می‌آیند که در این دوران انسان در اوج غرور و قدرت جسمی است که می‌توان آنان را به مستان هوشیار و یا خفتگان بیدار تشبیه کرد؛ بنابراین در چنین دورانی والدین برای برقراری ارتباط صحیح با فرزندان خود باید برنامه‌ای درست و دقیق داشته باشند.

درک متقابل بین فرزندان و والدین از مهم‌ترین نیازهاست

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی استان اصفهان ارتباط و درک متقابل بین فرزندان و والدین را یکی از مهم‌ترین نیازها دانست و عنوان کرد: فرزندان باید درک کنند که والدین عاشق آنان هستند و شرایط را به‌درستی درک می‌کنند تا بتوانند به والدین خود اعتماد کنند و راهکارهای آنان را برای زندگی بپذیرند؛ بنابراین والدین باید تلاش کنند که به‌درستی فرزندان خود را درک کرده و با آنان ارتباط عاطفی برقرار کنند.

وی افزود: والدینی که با فرزندان خود رفتار جنایی دارند و یا در برابر رفتار آنان بی‌توجه هستند، نمی‌توانند فرزندانی با روحیه سالم را تحویل جامعه دهند.

جانشین سابق فرماندهی انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: دین اسلام به ما سفارش کرده والدین باید با الگو قراردادن پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام از هر فرصتی برای ارتباط صمیمانه با فرزندان خود استفاده کنند تا فرزندان به‌راحتی مسائل و مشکلات خود را با والدین درمیان بگذارند.

حسین‌زاده با بیان اینکه عاقل‌ترین مردان بیشترین احترام را به همسرانشان می‌گذارند و همسران تکریم شده فرزندان شایسته‌ای را تربیت خواهند کرد، بیان کرد: همانطور که حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ تعالی از محبت آغاز می‌شود، پس برای پیشرفت فرزندانتان باید خانواده‌ای گرم و صمیمی داشته باشید.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن