دکتر جهان بین در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد: دانشگاه اسلامی باید برای حل مسائل کشور نظریه تولید کند

21 شهریور 1399

دکتر جهان بین در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد: دانشگاه اسلامی باید برای حل مسائل کشور نظریه تولید کند

 

دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی واحد نجف آباد مهمترین هدف انقلاب اسلامی را تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: امتداد توحید باید در جامعه، سبک زندگی و هنر و معماری  وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: تحقق تمدن نوین یک عامل و یک فاعل نیاز دارد که عامل همان نرم افزار و فاعل آن نیز نیروی انسانی است. وی در ادامه تولید نظریه را برعهده نیروی انسانی و پرورش نیروی انسانی برای این کار را برعهده دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که در مورد مسائل کشور تولید نظریه کند و نیروی انسانی تراز، تربیت کند. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نیرویی که میخواهد در خدمت نظام و جامعه اسلامی قرار بگیرد باید ویژگی هایی داشته باشد که اگر این ویژگی ها در نهاد یک جامعه تثبیت شوند اقتضای دینداری و انقلابی گری در آن جامعه فراهم می شود.

2 ef967

جهان بین با اشاره به اینکه اولین ویژگی نیروی انسانی کارآمد، کرامت است بیان کرد:  اگر کسی در خود احساس حقارت کند نمی توان از شر او ایمن بود. وی دومین ویژگی را عقلا‌نیت دانست و افزود: حیات انسانی در سایه حاکمیت عقل بر تمام قوا هست و به فرموده مقام معظم رهبری باید کاری کنیم که در دانشگاه عقل بر غریزه غلبه کند. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سومین ویژگی را اعتماد به نفس دانست و افزود: اگر در جامعه ای احساس خود کوچک بینی باشد و نیروی انسانی اعتماد به نفس نداشته باشد رشدی در آن جامعه وجود نخواهد داشت. جهان بین رعایت چهارچوب ها را چهارمین ویژگی دانست و گفت: انسان باید خواسته های خود را با قواعد تنظیم کند تا چهارچوب‌مند باشد همان گونه که امیر المومنین علیه‌السلام تقوا را در نظم می بینند و در سایه نظم است که انسان با تقوا و چهارچوب‌‌مند می شود.

3 46e9a

وی سلوک مدیران را یکی از عوامل بسیار مهم تاثیرگذار در تحقق وتثبیت این ویژگی ها دانست و گفت: رفتار مدیران روی اشخاص تاثیر زیادی دارد و هیچ عاملی به اندازه رفتار و منش مدیران روی جامعه دانشگاهی تاثیر گذار نیست. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار اساتید هستند، از این جهت بخش عمده ای از  تاثیرگذاری فرهنگی بر بدنه دانشجویی، باید از طریق استادان باشد. جهان بین وجود تشکل ها و کانونها در دانشگاه ها را بسیار مهم دانست و بیان کرد: می توان از ظرفیت آنهابرای رسیدن به اهداف فرهنگی استفاده کرد.

تماشاخانه تصویر

View the embedded image gallery online at:
https://news.iaun.ac.ir/university/1765#sigProGalleria937c98f7ad
ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن