با حضور مسئولان شهرستان نجف‌آباد برگزار شد؛ بزرگداشت سالگرد خاکسپاری ۵ شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد
مطلب ویژه

20 مرداد 1399

مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان نجف‌آباد، اعضای هیئت رئیسه و کارکنان به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی واحدنجف‌آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام این دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، شهید و شهادت را عامل حرکت و صیرورت جامعه به سوی کمال دانست و اظهار کرد: شهدا با ایستادگی مقابل تجاوز دشمنان و نثار خون خود، عامل عزت و امنیت امروز کشور شدند.

دکترامیررضا نقش نعمت «حیات» را از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی دانست و بیان کرد: شهدا با نثار جان‌شان در راه خدا جاودانه شدند و آزادی، اقتدار، عزت و سرفرازی امروز کشور حاصل خون شهداست که باید یاد و خاطره ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی شهدا را در همه حال گرامی بداریم، به آیندگان نیز یادآور و در ادامه راه شهدا با یکدیگر هم‌پیمان شویم.

وی وجود مرقد پنج شهید بزرگوار گمنام در این واحد دانشگاهی را مایه خیر و برکت دانست که تأثیرات فرهنگی بزرگی دارد.

علم و شهادت، ۲ عنصر مهم برای جاودانگی انسان‌ها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نجف‌آباد هم با اشاره به تأکید دین درباره زندگی باعزت و آزادگی عنوان کرد: بعضی افراد فکر می‌کنند که زنده‌اند؛ اما نمی‌دانند مرگ در آن زندگی است که با ذلت و شکست مقابل امیال و هواهای نفس باشد و زندگی ابدی در مرگی است که همراه با پیروزی و سرافرازی باشد و این عین جاودانگی است.

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی با تأکید بر یادآوری معاد در هر زمان تصریح کرد: همانطور که دین اسلام تأکید دارد، انسان‌ها باید ابدی باشند و نباید فکر کنند که آمده‌اند تا برای مردن و نابودی زندگی کنند.

وی علم و شهادت را دو عنصر مهم برای جاودانگی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در قیامت از این دو معیار مهم برای سنجش انسان‌ها استفاده خواهد شد و حتی بنابر روایتی فضیلت قلم عالم بیشتر از خون شهدا خواهد بود؛ چراکه عالم شهیدپرور است و از خون شهیدان حفاظت می‌کند.

امام جمعه نجف‌آباد حضور شهدا در دانشگاه را پیوندی بین علم و دانش و پژوهش با خون شهدا دانست و توضیح داد: شهدا برای پاسداری از عزت و استقلال کشور و مردم جان خود را فدا کردند و اکنون این وظیفه دانشمندان جوان و دانشجویان است که با تحصیل و تحقیق و پژوهش موجب سربلندی و استقلال بیش از پیش کشور و ادامه‌دهنده راه آنها باشند.

حجت الاسلام حسناتی شهدا را تاجرانی با معرفت و شناخت بالا دانست که توانسته‌اند به‌خوبی با خدای خودشان معامله کنند؛ چراکه با نثار جان‌شان در راه خدا، جاودان و ابدی شده‌اند.

وی اضافه کرد: شهدا زندگان جاوید هستند که دارای مقام شفاعت نزد خداوند هستند.

خاطره‌گویی جانباز دوران دفاع مقدس و مداحی ذاکر اهل بیت ازجمله برنامه‌های این مراسم پرشور معنوی بود و در پایان این مراسم حاضران با هم‌نوایی گروه موزیک لشگر زرهی ۸ نجف اشرف، مزار مطهر شهدای گمنام را گلباران و با آرمان‌های این شهیدان والامقام تجدید عهد و پیمان کردند.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن