دكترمنتظرالقائم تشریح کرد؛جزئیات تفاهم‌نامه راه‌اندازی سرای نوآوری «صنعت ساخت طلا و جواهر»
مطلب ویژه

01 تیر 1399

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، جزئیات تفاهم‌نامه همكاری‌ علمی، پژوهشی و فناوری در راستای راه‌اندازی و توسعه سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهر در این واحد دانشگاهی را تشریح كرد.

 

به گزارش روابط عمومي واحد نجف‌آباد، تفاهم‌نامه همكاری‌ علمی، پژوهشی و فناوری میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان امضا شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در حاشیه این مراسم، جزئیات تفاهم‌نامه همكاری‌ علمی، پژوهشی و فناوری در راستای راه‌اندازی و توسعه سرای نوآوری صنعت ساخت طلا و جواهر در این دانشگاه را تشریح كرد.

دكترحمید منتظرالقائم گفت: «این تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان امضا شد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، ایجاد و توسعه بسترهای علمی و پژوهشی مورد نیاز در راستای فعالیت سرای نوآوری، توسعه فناوری در زمینه صنعت ساخت طلا و جواهر، جذب و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه با قابلیت تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی، تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات مصوب طرفین، سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مشترک از طرح‌های نوآورانه و استفاده از امكانات و ظرفیت‌های یكدیگر ازجمله شبكه متخصصان و توانمندی‌های تیمی را ازجمله زمینه‌های همكاری میان این دانشگاه و اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان برشمرد.

2 62dbf

دكترمنتظرالقائم ادامه داد: «رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد امکان همکاری با این سرای نوآوری را خواهند داشت و از رشته‌های فنی و مهندسی مانند مهندسی مکانیک، متالورژی، برق، علوم پایه، شیمی، محیط‌زیست و حتی حقوق، مدیریت و علوم انسانی، هنر و طراحی صنعتی و رشته های پزشکی را می‌توان در این سرای نوآوری درگیر و از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.»

فعالیت یک‌هزار و ۳۰۰کارگاه طلا در استان اصفهان

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان نیز با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد در بازار طلای اصفهان و وجود یک‌هزار و ۳۰۰کارگاه طلا در استان اصفهان از افتتاح نمایشگاه و بازارچه تراش سنگ‌های قیمتی در آینده نزدیک خبر داد.

هوشنگ شیشه‌بران افزود: «این اتحادیه آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به عنوان نخستین مرکز دانشگاهی علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه است و امیدواریم با همکاری این واحد دانشگاهی بتوانیم بسیاری از مشکلات موجود در صنعت طلا از مباحث حسابداری و حقوقی گرفته تا طراحی و ساخت تجهیزات، زیورآلات و برخی از زمینه‌های مغفول در کشور از جمله سنگ‌های قیمتی، تست و شناسایی جواهرات و ... را برطرف کنیم.»

این مسئول به وجود آزمایشگاه‌های اکرودیته و همکار استاندارد در این اتحادیه اشاره کرد و توضیح داد: «این اتحادیه آمادگی لازم برای تعامل در زمینه استفاده دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از امکانات و ظرفیت‌های این آزمایشگاه‌ها را دارد.»

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد شاغل در این صنف از قبیل فروشندگان ویترینی طلا و جواهر و همچنین کارگران مرتبط با این حرفه با معضل بیکاری مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: «تا زمانی که تولید و صادرات رونق نداشته باشد این بیکاری نیز ادامه خواهد یافت و نقش دانشگاه در ایجاد زمینه‌های جدید و فکرهای خلاق در این عرصه در راستای رفع این مشکلات راهگشاست.»

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر استان اصفهان تأکید كرد: «این اتحادیه تفاهم‌نامه‌های متعددی را با کشورهای خارجی به امضا رسانده، اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسات داخلی کشور امضا نشده و این نخستین و تنهاترین تفاهم‌نامه دانشگاهی است، امیدواریم این همکاری تداوم یابد.»

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن