رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد عنوان كرد: با وجود تورم و افزایش شدید و غیرمنتظره هزینه‌های جاری در یک سال گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی در ميزان افزايش شهريه ها و خدمات دانشجویی حداقل‌ها را لحاظ نموده است.
مطلب ویژه

01 مهر 1398

دکتر امیررضا نقش در تشریح علل افزایش شهریه و هزینه برخي خدمات دانشجویی گفت: هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با لحاظ نمودن جمیع شرایط، افزايش متوسط ۲۰درصدی صرفاً در شهریه متغیر دانشجویان ورودی سال های قبل را ابلاغ كرد و شهریه ثابت این ورودی ها هیچ گونه تغییری نخواهد داشت لذا واحدهای دانشگاهی سراسر کشور که مطابق آیین نامه ها و بخشنامه هاي ابلاغی زیرنظر سازمان مرکزی اداره می شوند ، تابع این مقررات هستند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: برای ورودی های جدید اين افزایش شهریه حدود ۲۰درصدی هم در شهریه ثابت و هم در شهریه متغیر دروس لحاظ شده است که البته با وجود افزایش میانگین ۴۰تا ۵۰درصدی هزینه های جاری دانشگاه نسبت به سال گذشته به جهت جلوگیری از فشار مالی بیش از حد به خانواده ها، اين افزايش شهريه حداقل ممکن در نظر گرفته شده است.

عضو هیات امناي دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مردمی بودن دانشگاه آزاد اسلامی و عدم وابستگی این دانشگاه به بودجه دولتی خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک دانشگاه مردمی، از ابتدای تأسیس تاکنون فقط و فقط با حمایت مردم و خیرین توانسته است به این حد از رشد و بالندگی برسد و ریالی از بودجه دولتی را دریافت نکرده و نمی کند.

دکتر امیررضا نقش افزود: بيش از 90 درصد درآمدهای دانشگاه وابستگی مستقیم به شهریه دانشجویی دارد كه در سال هاي اخير کاهش درآمد و رشد شدید هزینه های دانشگاه باعث کسري بودجه در برخی واحدهای دانشگاهی کشور شده و این واحدها را با بحران مالی مواجه كرده است.

دکتر نقش در تشریح موضوع افزایش سایر هزینه های خدمات دانشجویی گفت: با توجه به افزایش ۸۰تا ۱۲۰درصدی هزینه مواد اولیه غذایی شامل گوشت، برنج و غیره در یک سال گذشته و اینکه طبخ غذا در سلف سرویس دانشگاه هاي آزاد اسلامی توسط پیمانکاران طرف قرارداد انجام می شود و متاسفانه هیچ گونه سهمیه مواد اولیه غذایی یارانه ای به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق نمی گیرد، در حال حاضر هزینه تمام شده هر پرس غذا هزینه اي بالغ بر ۱۲هزار تومان برای دانشگاه در بر دارد. لذا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق بند 6 بخشنامه شماره 30/9083 مورخ97/6/20 وزارت علوم و بخشنامه شماره 11/982 مورخ 98/3/22 قیمت غذا را در سطح غذاهای کم هزینه، متوسط هزینه و پرهزینه به ترتیب ۳۵۰۰۰ریال، ۴۰۰۰۰ریال و ۴۲۵۰۰ریال در سراسر کشور ابلاغ نمود. البته با وجود این افزایش قیمت غذا، در حال حاضر هنوز یارانه‌ای بالغ بر ۷تا ۸هزار تومان به هر پرس غذا تعلق می گیرد كه اين یارانه برای واحد نجف آباد در هر روز بالغ بر 15میلیون تومان و برای یکسال باتوجه به متوسط پخت ماه های سال بالغ بر 1/5میلیارد تومان خواهد شد. واقعیت امر نشان می دهد که افزایش این یارانه بیش از این میزان در توان دانشگاه نیست و لذا عدم افزايش قيمت غذا تقريباً گريز ناپذير است.

وي افزود: با اين وجود، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با توجه به افزايش هزينه غذا براي دانشجويان، تمام تلاش خود را در جهت افزايش كيفيت و كميت غذا معطوف داشته كه دانشجويان اثرات آن را از ابتدای هفته جاری ملاحظه خواهند نمود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ادامه داد: با هماهنگي هاي انجام شده و دستورات ابلاغی، مجموعه معاونت دانشجويي و فرهنگي واحد با مساعدت ساير معاونت ها حداكثر تلاش خود را جهت افزايش كيفيت خدمات دانشجويي اعم از سرويس هاي اياب و ذهاب، بوفه ها، خوابگاه ها، سلف سرويس و ساير واحدهاي خدماتي انجام خواهد داد ولي شرايط اقتصادي موجود برخي افزايش هزينه ها را براي دانشگاه در بردارد.

وي در پايان گفت: همزمان با شروع سال تحصيلي جديد بوفه مركزي دانشگاه در ساختماني جديدالاحداث و با امكانات منحصر به فرد و معماري زيبا و تنوع ويژه غذايي افتتاح مي شود كه اميد است در ارتقاي خدمت رساني به دانشجويان موثر واقع شود.

همچنین دانشجویان گرامی می توانند هر گونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت خود را مستقیما با ریاست واحد از طریق راههای ارتباطی که در وب سایت دانشگاه ارائه شده است در میان بگذارند‌. یا در برنامه ملاقات حضوری دانشجویان با رییس و معاونین دانشگاه روزهای دوشنبه ازساعت ۱۴:۳۰تا ۱۶در مسجد دانشگاه حضور بهم رسانند.

 

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن