رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد:شاخص‌های سند تحول بنیادین در مدارس سما اجرا شود
مطلب ویژه

08 بهمن 1397

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: اجرای سند تحول بنیادین در مدارس سما با برنامه‌ریزی‌ یکپارچه و نگاه کلان باید مدنظر قرار گیرد.

 

به‌گزارش پايگاه خبري واحد نجف‌آباد، دكترامیررضا نقش در سیزدهمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی مدارس سما نجف‌آباد با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌ریزی یکپارچه در مدارس سما به‌ویژه در مباحث آموزشی و تربیتی اظهار کرد: در این نوع برنامه‌ریزی‌ها، یکپارچگی و نگاه کلان باید مدنظر قرار گیرد؛ به‌صورتی که مکمل یکدیگر باشند.

وی با یادآوری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این سند از نظر اصول و مبانی بسیار محکم است و چنانچه نگاه یکپارچه و مکمل را براساس این سند در حوزه آموزشی، تربیتی و مهارتی مدنظر قرار داده و به مرحله اجرا درآوریم، قطعاً موفقیت‌های بسیاری به دست خواهیم آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با بیان اهمیت پیوستگی بین مقاطع تحصیلی افزود: مدارس سما واحد نجف‌آباد با ایجاد تمام پایه‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دوره کاردانی، یک مجموعه کامل را در اختیار دارد و این مهم یکی از مزیت‌های مهم مدارس سما محسوب می‌شود.

دكترنقش با تأکید بر ارتباط بین مقاطع تحصیلی در مدارس از مجموعه سما برای ایجاد و تقویت این ارتباط قدردانی کرد و یادآور شد: مباحث آموزش‌های مهارتی در دوره‌های مختلف تحصیلی باید دارای سیر مشخص و معینی باشد؛ به‌گونه‌ای که مهارت دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر تکمیل‌کننده آموزشی باشد که در سال‌های قبل فراگرفته‌اند.636840972478301932 md 6a3b6

راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در سما

در ادامه این جلسه معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما نجف‌آباد با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مأموریت‌هایی در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مدارس و تربیت تکنسین ماهر به عهده دانشگاه و سازمان سما گذاشته‌ شده است که این مطالبات باید با تحقق اهداف و شاخص‌های سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش در مدارس و مهارت‌آموزی مفید و مؤثر در آموزشکده حاصل شود.

دكتراسدالله خاکی از فراهم‌شدن مقدمات راه‌اندازی نمایندگی انستیتو زبان‌های خارجی، راه‌اندازی آزمایشگاه نانو برای نخستین‌بار در سطح شهرستان، عضویت در سامانه مرکز نجوم سما و مرکز سلامت خبر داد.

وی، استعدادیابی دانش‌آموزان در پژوهش‌سرای این مرکز را از جمله اقدامات مهم در تقویت و کشف استعدادها عنوان و تشریح کرد: درباره خلاقیت و ایده‌پروری دانش‌آموزان در تعامل با مرکز رشد واحد دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، فرایند ایده‌یابی تا ساخت نمونه‌های اولیه آن انجام و اختراعات و دست‌سازه‌های این دانش‌آموزان در نمایشگاه‌های مطرح کشوری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما نجف‌آباد تأکید کرد: برخی از این اختراعات توجه سرمایه‌گذاران را نیز برای تولید انبوه مصول به خود جلب کرده است.

دكترخاکی متذکر شد: باید با برنامه‌ریزی جامع استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی و با هدایت آن در مسیر صحیح این ظرفیت‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن