دكترنقش تشريح‌ كرد:جزئیات هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی
مطلب ویژه

19 آذر 1397

هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفتگو با پايگاه خبري واحد نجف‌آباد با بیان اینكه حمایت از ایده‌ها و نوآوری‌های مخترعان و مبتكران به عنوان اولویت راهبردی در دانشگاه آزاداسلامی مطرح است، اظهار کرد: توجه به این راهبرد مهم و اساسی می‌تواند تحولات خوبی را در زمینه كاربردی نمودن دانش و پژوهش دردانشگاه رقم بزند.

دكترامیررضا نقش افزود: لازمه اتصال محكم اضلاع مثلث علم، فناوری و اقتصاد، تبدیل دیدگاه مصرف‌كنندگی علم بر قدرت تولید‌كنندگی علم است كه دانشگاه‌ها باید با گره‌زدن تحقیقات و پژوهش‌های خود به مسائل و نیازهای روز جامعه و صنعت به حاكمیت این رویكرد در محیط دانشگاهی كمك کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان اصفهان در تشریح اهداف، محورها و برنامه‌های این جشنواره كشوری به آنا گفت: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران با ۱۴محور علمی شامل؛ پزشكی، علوم‌ دارویی، شیمی، فیزیك و هسته‌ای، نفت، گاز و پتروشیمی، مواد و متالوژی، پلیمر، صنایع‌غذایی، برق، مكانیك و هوافضا، كشاورزی و منابع‌ طبیعی، عمران، كامپیوتر و فناوری اطلاعات، نساجی و معماری برگزار می‌شود و شركت در این جشنواره برای همه دانشجویان، صنعتگران و دانش‌آموزانی كه اختراع ثبت شده دارند، مجاز است.

دكترنقش‌ افزود: یكی از مزایای این جشنواره دعوت از مدیران صنایع مختلف و شركت‌های دانش‌بنیان موفق برای شركت در جشنواره است تا از این طریق امكان ارتباط مستقیم مخترعان و صاحبان صنایع و شركت‌ها فراهم شود تا مخترعان بتوانند زمینه تجاری‌سازی اختراعات خود را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های جنبی جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران، نمایشگاه محصولات و ایده‌ها، سخنرانی‌ها و كارگاه‌های آموزشی مختلفی از قبیل آشنایی با مالكیت‌ فكری، ثبت اختراع داخلی و خارجی، جستجو و تحلیل پتنت، تجاری‌سازی و بازاریابی پتنت و فناوری، طرح كسب و كار و ایجاد شركت دانش‌بنیان و اعتبار‌سنجی ایده‌ها و اختراعات برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یادآور شد: هفتمین جشنواره مخترعان، مبتكران و نوآوران دانشگاه آزاداسلامی از تاریخ ۱۴تا ۱۶اسفند سال جاری در واحد نجف‌آباد برگزار می‌شود و مهلت ارسال اختراعات به دبیرخانه جشنواره برای داوری تا اول بهمن سال جاری است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت این جشنواره ifi۲۰۱۹.iaun.ac.ir مراجعه کنند.

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن