برگزاري همايش شکست هاي عشقی و روابط‌ رنگی در دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد
مطلب ویژه

06 آبان 1397

همايش شکست‌های عشقی و روابط ‌رنگی در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد با بررسی راهکارهای ارتباط صحیح با جنس مخالف در زندگی زناشویی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه، حسين سليمانی ظهر امروز در همايش شکست‌های عشقی و روابط رنگی در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد، اظهار کرد : ورود به دانشگاه و محيط جديد تجربیات بسیار متفاوتی را برای دانشجويان به ارمغان می‌آورد.

وی گفت: معمولاً کسانی که در بدو ورود به دانشگاه قرار می‌گیرند،کنجکاوی بیشتری برای برقراري ارتباط با جنس مخالف دارند و چون دانشگاه محیطی است که با وجود دختر و پسر در یک کلاس، این شرایط راحت‌تر وجود دارد، بسیاری از روابط عاطفی را در دانشگاه تجربه می‌کنند و اين‌گونه روابط كه با توجه به عدم شناخت نیازها و شخصيت افراد و برای ازدواج برقرار می‌شوند، بعد از مدتی متوجه می‌شوند این روابط نتایج صحیحی نداشته است.

یک كارشناس مشاوره خانواده و ازدواج نیز در این مراسم عوامل روانی را يكی از علل ورود به رابطه‌ها عنوان کرد و افزود: فشار تنهایی، اضطراب و استرس از جمله عواملی است که افراد وارد رابطه با جنس مخالف می‌شوند، البته باید توجه داشت که ورود به رابطه به‌دلیل فرار از تنهایی بسیار خطرناک است و فشار گروه هم‌سالان نیز از جمله دیگر عوامل ورود به رابطه عاطفی است.

محمدد تركمان یکی از آسیب‌های این رابطه‌ها را پنهان کردن دانست و متذکر شد: افسردگی‌ها و شکست‌های عشقی‌ از دیگر ضررهای این روابطه‌ است و ممکن است باعث مراجعه به مشاوره و درمان و یا حتی افت تحصیلی در دوران تحصیل نیز بشود.

وی گفت: باید ازدواج و رابطه‌ها را جدی‌تر گرفت، چرا‌كه پژوهش‌ها نشان داده کسانی که آموزش‌های پیش از ازدواج را زودتر گذرانده‌اند تا ۷۰ درصد طلاق در آنها کمتر است و جوانان باید بدانند هیچ‌کس کامل و بی‌نقص نیست كه بايد به مرور و با کمک یکدیگر مرتفع شوند.

وی با اشاره به راهکارهای ارتباط صحیح با جنس مخالف در زندگی زناشویی، تصریح کرد: باید مطالعات در حوزه روابط مردان و زنان در جوانان تقویت شود و نباید در این‌ ارتباط‌ ها هیچ عجله‌ای صورت بگیرد.

 

 

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن