اطلاعيه وام دانشجويي بعد از فراغت وزارت علوم نيمسال اول 1400
- به اطلاع دانشجويان متقاضي وام بعد از فراغت وزارت علوم مي رساند، جهت درخواست وام ترم مهرماه، بر اساس شرايط زير حداكثر تا تاريخ 1400/09/25 به پورتال دانشجويي صندوق رفاه وزارت علوم به نشاني swf.ir مراجعه نمايند.
- دانشجوياني كه در اين سامانه داراي پرونده مي باشند، وارد قسمت پورتال دانشجويي، گزينه درخواست وام شده و گزينه شهريه دانشگاه آزاد، بانك قرض الحسنه مهر ايران، درخواست خود را ثبت نمايند. عدم درخواست وام به منزله انصراف از دريافت وام مي باشد.
- دانشجويان فاقد پرونده دانشجويي(دانشجوياني كه تا كنون از اين تسهيلات استفاده ننموده اند)، بايد از قسمت ثبت نام دانشجويان جديد نسبت به درج اطلاعات خود اقدام نموده، پس از اتمام مراحل و تاييد هويت توسط دانشگاه و دريافت پيامك، وارد پورتال دانشجويي شده و نسبت به ثبت درخواست وام اقدام نمايند.
- دانشجویان مقطع دكتري تخصصي ناپیوسته وكارشناسي پیوسته ورودی 97 به بعد و دانشجويان كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته و کاردانی ورودی 99 به بعد مي توانند متقاضي وام باشند.
- رعايت سقف مجاز سنوات مالي (دكتراي تخصصي و كارشناسي پيوسته 8 ترم، كارشناسي ارشد، كارشناسي ناپيوسته و كارداني 4 ترم) ضروري است.
- سقف وام تعيين شده :
مقطع |
دانشجوياني كه قبلا وام بانك مهراستفاده نموده اند |
دانشجوياني كه براي بار اول درخواست وام دارند |
كارداني و كارشناسي پيوسته و ناپيوسته |
7،500،000 ريال |
10،000،000 ريال |
كارشناسي ارشد |
15،000،000 ريال |
20،000،000 ريال |
دكتراي تخصصي |
35،000،000 ريال |
50،000،000 ريال |
- لازم به ذكر است كه تسهيلات مذكور شامل دانشجويان رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي نمي گردد و اين دانشجويان مي توانند با مراجعه به سامانه ساجد از تسهيلات طبق شرايط ذكر شده استفاده نمايند.(sajed.iau.ir)
- دانشجوياني كه در مقاطع قبلي از اين نوع تسهيلات استفاده نموده اند قبل از ثبت نام و درخواست وام بايد نسبت به پرداخت اقساط معوق،ديركرد و يا تسويه حساب كلي از دانشگاه مقاطع قبل اقدام نمايند.
تبصره1: تشكيل پرونده به منزله دريافت وام نمي باشد و پس از تامين بودجه و ارائه كليه مدارك لازم و تاييد صندوق رفاه و وزارت علوم بحساب شهريه دانشجويان واريز خواهد شد.(ضمنا تاريخ واريز تسهيلات مشخص نيست و مربوط به نيمسال جاري نمي باشد.)
تبصره2 : تسهيلات بر اساس اولويت زمان تشكيل پرونده و درخواست وام اعطا خواهد شد.
تبصره 3 : رعايت مفاد اطلاعيه فوق الزامي مي باشد.
تبصره 4 : دانشجويان ورودي جديد و دانشجويان ترم آخر نمي توانند از اين تسهيلات استفاده نمايند.
تبصره 5 : هر دانشجو فقط بابت ترم هاي با قيمانده مجاز از تحصيل مي تواند درخواست وام ثبت نمايد و بابت ترم هاي گذشته و ترم هاي خارج از سنوات
- مدارك مورد نياز:
- تكميل فرم شماره 1
- تكميل فرم شماره 21
- اصل سند تعهدنامه محضري تنظيمي توسط يكي از دفاتر اسناد رسمي كشور(فرم شماره3)
- ضامن مي بايستي كارمند دولت يا كارمند نهادهاي عمومي دولتي و يا بازنشسته دولت باشد.
- سايز سند تعهدنامه بايستي A4 باشد.
- تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) وكارت دانشجويي وام گيرنده
- تصاوير شناسنامه(صفحه اول) ، كارت ملي(پشت و رو) ضامن
- كپي آخرين حكم استخدامي( يا گواهي اشتغال به كار) يا كپي حكم بازنشستگي ضامن به همراه آخرين فيش حقوقي ضامن (سايز A4)
- گواهي كسر از حقوق ضامن به ميزان حداكثري مبلغ وام اعطايي در هر نيمسال تحصيلي
(مثال : دانشجوي كارشناسي : تعداد نيمسال*10.000.000 ريال)
تذكر:
- پس از ارايه مدارك لازم به صندوق رفاه دانشجويان، ورود مجدد به پورتال دانشجويي(swf.ir) جهت ثبت درخواست وام الزامي مي باشد.
- دانلود فرم ها ي مورد نياز:
- فرم شماره 1
- فرم شماره 21
- پيش نويس سند تعهدنامه محضري (بايستي الزاما سند تنظيمي توسط يكي از دفاتر اسناد رسمي كشور مطابق با پيش نويس باشد.
- پيش نويس گواهي كسر از حقوق ضامن
كارشناس امور وام وزارت علوم در صندوق رفاه واحد : جناب آقاي نجفي تلفن داخلي: 03142292532
در اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلیه کلاس های تئوری و عملی دانشجویان رشته های علوم پزشکی (به استثنای دروس عمومی و معارفی) از تاریخ شنبه ۱۴۰۰/۸/۲۲ با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می گردد.
تذکرات مهم:
1- مکان های تشکیل کلاس در دو دانشکده پزشکی و پرستاری از طریق منوی «مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام (ترم جاری)» سامانه آموزشیار قابل مشاهده است.
2- همراه داشتن کارت واکسن و استفاده از ماسک برای حضور در کلاس ها الزامی است.
3- رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محیط دانشگاه الزامی است.
4- کلاس های دروس عمومی و معارفی همچنان به صورت غیر حضوری ادامه می یابد.
5- همزمان با شروع کلاس ها، خوابگاه های دانشجویی نیز برای اسکان دانشجویان غیربومی بازگشایی شده که شرایط و نحوه ثبت نام خوابگاه، متعاقبا توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی در سایت دانشگاه اعلام می گردد. (شرط استفاده از خوابگاه تزریق هر دو دوز واکسن و ارائه کارت واکسن می باشد)
6- سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویی برای مسیرهایی که به حدنصاب می رسند، برقرار خواهد بود که اطلاعیه آن متعاقبا اعلام می گردد.
اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد