اداری و مالی (38)
دانشجوي گرامي
با عنايت به راه اندازي سامانه پرداخت اقساط صندوق رفاه به نشاني epay.iaun.ac.ir، لازم است تا قبل از ثبت نام ترم جديد با مراجعه به سامانه مذكور نسبت به به روزرساني اقساط معوقه وام خود اقدام نماييد، در غير اين صورت پروفايل شما از طرف صندوق رفاه بسته خواهد شد.
دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران- رسالت و بانک ملی در راستای خدمت رسانی به دانشجویان اقدام به پرداخت تسهیلات شهریه در مقاطع مختلف می نماید.
جدول زمان بندی ثبت نام در سامانه ساجد (sajed.iau.ir)
ردیف | زمان تحصیل | شروع ثبت نام در سامانه ساجد | پایان ثبت نام در سامانه ساجد |
1 | نیمسال اول تحصیلی | ۱۵ مردادماه ۹۸ | ۱۵ مهرماه ۹۸ |
2 | نیمسال دوم تحصیلی | ۱۰ دی ماه ۹۸ | ۱۰ اسفندماه ۹۸ |
نحوه درخواست تسهیلات دانشجویی
۱- تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجو و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور می گردد.
۲- دانشجویان می توانند کلیه روند اجرایی تا دریافت تسهیلات را از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده نمایند.
۳- کلیه مراحل تکمیل پرونده - افتتاح حساب و ارایه تضمین مربوطه می بایست توسط دانشجوی واجد شرایط انجام پذیرد.
تذکر مهم:
دانشجویانی که از تسهیلات بانک ملی استفاده نموده اند در زمان تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان و امور شهریه ملزم به ارایه نامه تسویه حساب از بانک ملی می باشند.
طبق بخشنامه سازمان مرکزی کلیه امور اداری و آموزشی دانشگاه از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ تعطیل است.
به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند: با توجه به آغاز به کار سامانه اینترنتی واریز اقساط وام دانشجویی صندوق رفاه دانشگاه از تاریخ ۹۸/۵/۱ کلیه روش های واریز به حساب های ملی و ملت صندوق رفاه دانشگاه غیر فعال و امکان واریز اقساط تنها از طریق درگاه اینترنتی به نشانی epay.iaun.ac.ir میسر می باشد.لازم به ذکر است نام کاربری و رمز عبور این سامانه همانند سامانه دانشجویی می باشد.
با عنایت به اختیارات قید شده در بخشنامه شماره 31712/10 مورخ 97/6/5 و در اجرایمصوبات جلسه مورخ 97/4/12 هیأت رئیسه دانشگاه ، به منظور جلب رضایت بیشتر دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی و رعایت اصل صرفه جوئی در منابع و صرفه و صلاح دانشگاه، روزها و ساعات کاری دانشگاه تا پایان نیمسال جاری به شرح جدول ذیل تعیین و ابلاغ می گردد.
ایام هفته | ساعات کار | زمان نماز و ناهار |
شنبه | تعطیل | ------ |
یکشنبه تا چهارشنبه | از ساعت 7:30 الی 16:30 | 12 الی 13 |
پنجشنبه | از ساعت 7:30 الی 14 | 12 الی 12:15)صرفاً جهت انجام فریضه نماز) |
لذا روزهای شنبه دانشگاه تعطیل و به جای آن روزهای پنجشنبه کلیه فعالیتهای اداری و آموزشی دانشگاه برقرار خواهد بود.
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند به دلیل حجم بالای تراکنش های مالی در سامانه متمرکز کشوری پرداخت الکترونیکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی این سامانه در ساعاتی از روز دچار اختلال می گردد و متاسفانه برخی تراکنش ها ناموفق تلقی شده و لذا به حساب بستانکاری شهریه دانشجو منتقل نمی گردد. با وجود پیگیری های فراوان انجام شده رفع این مشکل خارج از اختیارات واحد دانشگاهی و اداره فناوری اطلاعات واحد نجف آباد می باشد و همکاران ما در سازمان مرکزی در تلاش هستند مشکل مرتفع گردد.
لذا به دانشجویان محترم توصیه می شود حداقل ۲۴ ساعت قبل از زمانبندی انتخاب واحد خود و حتی المقدور در ساعات با ترافیک کمتر نسبت به واریز شهریه ثابت اقدام نمایند تا در روند ثبت نام و انتخاب واحد ایشان دچار مشکل نشود. در ضمن کلیه پرداخت های الکترونیکی خود را از سامانه سداد (بانک ملی) انجام دهید.
آخرین مهلت درخواست وام میان مدت جهت شهریه متغییر تا 97/11/23 می باشد در ضمن دانشجویانیكه بدهی وام قبلی دارند می بایستی چك ضمانت را جدید (طرح صیادی)نمایند.
قابل توجه دانشجویان محترم رشته های پزشکی ،پرستاری ،مامائی،بهداشت و اتاق عمل ،جهت اخذ تسهیلات پس از مطالعه اطلاعیه جهت دانلود فرمهای وام اقدام و حداکثر زمان تحویل مدارک به صندوق رفاه دانشگاه ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ می باشد.
الف- شرایط عمومی وآموزشی وام گیرندگان
اخذ حداقل واحدهای مورد لزوم طبق مقررات آموزشی در هردو نیمسال تحصیلی 98-97
دارابودن اولویت نیاز مالی
دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد ورودی 96و97 - مقطع کارشناسی پیوسته 94 به بعد و رشته پزشکی ورودی 93 به بعد می توانند متقاضی وام باشند.
تسهیلات مربوط به دو نیمسال تحصیلی می باشد و ارائه یکبار مدارک کافی می باشد.
ب- مدارک لازم
1- تکمیل فرم درخواست تسهیلات و تایید توسط کارشناس اموزشی دانشکده
2- تکمیل فرم شهریه ثابت و متغییر دونیمسال تحصیلی 98-97
3- اصل سند تعهد محضری تنظیم شده توسط یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور
تذکر1- متعهدله صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت می باشد.
تذکر2- ضامن می بایستی کارمند دولت یا کارمند نهادهای عمومی دولتی و یا بازنشسته دولت باشد
4-کپی کارت دانشجویی وکارت ملی دانشجو دریک صفحهA4
5-کپی شناسنامه دانشجو کپی شناسنامه وکارت ملی ضامن (سایزکاغذ (A5
6- کپی آخرین حکم استخدامی ( یا گواهی اشتغال به کار)یا کپی حکم بازنشستگی ضامن وبه همراه آخرین فیش حقوقی ضامن (سایز کاغذA4)
توجه: مدارک ناقص ترتیب اثرداده نمیشود.
تبصره1 : تکمیل پرونده بمنزله دریافت وام نمی باشد و پس تائید صندوق رفاه وزارت بهداشت ، بحساب شهریه متقاضیان واریز خواهد شد.(ضمنا تاریخ واریز مشخص نیست)
تبصره2:این نوع تسهیلات بر اساس اولویت زمانی تحویل مدارک پرداخت می گردد.
*سقف مبلغ این نوع تسهیلات جهت مقاطع کارشناسی و کاردانی 5/000/000 ریال و کارشناسی ارشد و رشته پزشکی 12/000/000 ریال می باشد.
تبصره:3 این توع تسهیلات پس از کسر 4% کارمزد از طرف صندوق رفاه وزارت بهداشت بحساب شهریه متقاضیان واریز می شود.
تبصره4:شروع اقساط وام 6ماه بعداز فراغت از تحصیل به شرط رعایت سنوات مجاز مالی بشرح ذیل:
کاردانی و کارشناسی ارشد 5 ترم و کارشناسی پیوسته 9 ترم و رشته پزشکی 13 ترم
دانلود فرم ها
-وام کوتاه مدت شهریه (4 ماهه)
میزان تسهیلات
الف- کاردانی و کارشناسی 10/000/000 ریال
ب-کارشناسی ارشد 12/000/000 ریال
ج-پزشکی 20/000/000 ریال
د-دکتری تخصصی 30/000/000 ریال
شرایط بازپرداخت وام کوتاه مدت :
1- واریز اقساط طی 4 ماه تا پایان ترم
2- تسویه حساب در پایان ترم بصورت یکجا
2-وام میان مدت شهریه (10ماهه)
مدارک لازم جهت اخذ وام کوتاه مدت و میان مدت شهریه:
1- دریافت فرم از سایت دانشگاه
2- تحویل چک ضمانت به مبلغ 120% میزان تسهیلات به همراه فرم تکمیل شده
2-وام میان مدت شهریه:
ده ماهه : واریز اقساط ماهیانه و یا تسویه یكجا در سررسید وام
میزان تسهیلات پرداختی:
1-کاردانی و کارشناسی 10/000/000 ریال
2-کارشناسی ارشد 12/000/000 ریال.........جهت پایان نامه 20/000/000 ریال
3-پزشکی 20/000/000 ریال................جهت دوره انترن 50/000/000 ریال
4-دکتری تخصصی 30/000/000 ریال............جهت پایان نامه 150/000/000 ریال
5- تقسیط شهریه از طریق اخذ چک
دانشجویانی که در پرداخت شهریه با مشکل مواجه باشند با نظر مدیر مالی شهریه ثابت نقدا“ پرداخت و مابقی بصورت چک تا پایان ترم وصول خواهد شد.
3- وام ازدواج در طول دوران تحصیل:
مدارک و شرایط اخذ وام:
1- یکبار درطول دوران تحصیل
2- مدت حداکثر بازپرداخت 20 ماهه
3-به دانشجویانی تعلق میگیرد که در زمان تحصیل ازدواج نمایند.
4- بیش از یکسال از تاریخ عقد نگذشته باشد.
میزان وام :
کلیه مقاطع 15/000/000 ریال می باشد.
4-وامهای بلند مدت وزارت علوم و تحقیقات با باز پرداخت بعداز فراغت از تحصیل
مدارك لازم:
1-دریافت و تكمیل فرمهای لازم از سایت اصلی دانشگاه ،اطلاعیه ها ،صندوق رفاه
2-اصل سند تعهد محضری
3-كپی مدارك دانشجو و ضامن
4-آخرین فیش حقوقی و حكم كارگزینی ضامن
شرایط اخذ تسهیلات:
1-به دانشجویانی تعلق می گیرد كه بضاعت مالی نداشته باشند.
2-اخذ حداقل واحد آموزشی در ترم جاری
3-تحویل مدارك تكمیل شده به صندوق رفاه در مهلت مقرر
شرایط باز پرداخت وام:
1-واریز10% مبلغ كل وام در زمان فارغ التحصیلی
2-پرداخت اقساط بعداز فارغ التحصیلی
مبلغ تسهیلات:
كاردانی و كارشناسی 5/000/000 ریال
كارشناسی ارشد 10/000/000 ریال
دكتری تخصصی: 25/000/000 ریال
به دانشجویان رشتهای گروه پزشكی از طریق صندوق رفاه وزارت بهداشت سالیانه 15/000/000 ریال با شرایط فوق پرداخت می گردد
مدارك لازم:
1-دریافت و تكمیل فرمهای لازم از سایت اصلی دانشگاه ،اطلاعیه ها ،صندوق رفاه
2-اصل سند تعهد محضری
3-كپی مدارك دانشجو و ضامن
4-آخرین فیش حقوقی و حكم كارگزینی ضامن
شرایط اخذ تسهیلات:
1-به دانشجویانی تعلق می گیرد كه بضاعت مالی نداشته باشند.
2-اخذ حداقل واحد آموزشی در ترم جاری
3-تحویل مدارك تكمیل شده به صندوق رفاه در مهلت مقرر
شرایط باز پرداخت وام:
1-واریز10% مبلغ كل وام در زمان فارغ التحصیلی
2-پرداخت اقساط بعداز فارغ التحصیلی
مبلغ تسهیلات:
كاردانی و كارشناسی 5/000/000 ریال
كارشناسی ارشد 10/000/000 ریال
دكتری تخصصی: 25/000/000 ریال
به دانشجویان رشتهای گروه پزشكی از طریق صندوق رفاه وزارت بهداشت سالیانه 15/000/000 ریال با شرایط فوق پرداخت می گردد
مدارك لازم:
1-یك فقره چك از چكهای طرح جدید(طرح صیادی) از ضامن بدون تاریخ در وجه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با امضای ضامن با مبلغی كه در جدول ذیل درج شده است.(با این چك تا پایان تحصیل می توانید از این نوع تسهیلات استفاده نمایید)
2-پشت چك نام و نام خانوادگی و شماره شناسایی با مدادسیاه درج گردد.
دانشجویانی كه بابت وام میان مدت در صندوق رفاه چك ضمانت دارند جهت درخواست وام مجدد بایستی چك قدیمی را با چك طرح جدید تعویض نمایند.
3-در صورت عدم تسویه وام در سررسید در صورت انصراف و یا ترك تحصیل و ....بدون اطلاع چك ضمانت به بانك جهت وصول ارسال می گردد.
شرایط و زمان لازم جهت اخذ وام میان مدت
1-زمان درخواست وام نیمسال اول تحصیلی: از اول اردیبهشت ماه تا آخر تیرماه همان سال و بازپرداخت
ده ماهه-- شروع اقساط از ۸/۵ الی ۵/۵ سال بعد می باشد
2-زمان درخواست وام نیمسال دوم سال تحصیلی : از اول آبانماه تا آخر آذرماه همان سال و باز پرداخت
ده ماهه-- شروع اقساط از 05/12 الی 05/9 سال بعد می باشد.
تبصره:چنانچه قبل از امتحانات وام دریافت نمایید اقساط آن از یكماه بعد شروع می گردد.
3-این نوع تسهیلات مربوط به شهریه متغییر ترم جاری می باشد و جهت بدهی قبلی و ثابت اعمال نمی گردد.
تذكر:چناچنه دانشجویی بعداز مهلت مقرر جهت درخواست وام مراجعه نمایددر صورت اعتبار، وام با اقساط 5 ماهه پرداخت می گردد.
4-واریز اقساط معوق وام میان مدت قبلی ویا تسویه حساب كامل بدهی
این نوع تسهیلات پس ازكسر 5/2% كارمزد بعداز انتخاب بحساب شهریه واریز می گردد،
تذکر1: چنانچه دانشجویانی که در طول دوترم دوفقره وام دریافت نمایند می بایستی اقساط دو وام را طی یک فقره فیش بحساب صندوق رفاه واریز نمایند.همچنین اقساط معوق را طی یك فیش واریز نمایید و از واریز چند فقره فیش در یك روز خودداری نمایید.
تذكر2:تاریخ فیشهای واریزی بهمراه مبلغ یاداشت و زمان تسویه حساب به همراه خود داشته باشید.
(دانشجویان عزیز بهتر است به اندازه مبلغ شهریه متغییر درخواست وام نمایند)
ردیف | رشته تحصیلی | سقف مبلغ وام | مبلغ چك |
۱ | کارشناسی پیوسته علوم انسانی | ۴.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۱۸.۰۰۰.۰۰۰ریال |
۲ | کارشناسی پیوسته فنی و مهندسی | ۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال |
۳ |
كارشناسي ناپيوسته و رشته هاي هنر و
تربيت بدني و رشته هاي پيراپزشكي |
۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال |
۴ | كارشناسی ارشد | ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال | ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال |
۵ | رشته پزشكی | ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ریال | ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال |
۶ | دكتری تخصصی | ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ریال | ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال |