دکتر مجلسی:اعضای هیات علمی ارکان اصلی دانشگاه هستند
مطلب ویژه

15 شهریور 1395

رئیس، معاونین و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در جلسه مشترک با روسای دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی و اعضای هیات علمی این دانشگاه، بخشی از برنامه های واحد نجف آباد در سال تحصیلی جدید را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دکتر مهران مجلسی اعضای هیات علمی را ارکان اصلی دانشگاه دانست و گفت:« در دانشگاهی که برای حرکت رو به جلو از خرد جمعی بهره مند می شود، نظرات و پیشنهادات اعضای هیات علمی بسیار راه گشا خواهد بود. اعضای هیات علمی ارکان اصلی و نبض دانشگاه هستند و از جایگاه ویژه ای برخوردار اند. اگر واحد نجف آباد افتخارات زیادی را کسب کرده، به خاطر همت والای اعضای هیات علمی آن می باشد.»

مجلسی با اشاره به سیاست های سازمان مرکزی مبنی بر واگذاری وظایف و اختیارات به سطوح پایین تر، خطاب به روسای دانشکده ها خاطر نشان کرد:« روسای دانشکده ها باید اختیارات زیادی داشته باشند و دستشان در بسیاری از امور باز باشد. ما به عنوان مسولان دانشگاه علاقمند نیستیم در مسائل ریز و درشت دانشکده ها دخالت داشته باشیم و انتظار داریم  دانشکده ها در انتخاب استاد بسیار دقت کنند چرا که دانشجویان امانت خانواده ها نزد ما هستند و نباید با سهل انگاری در این قضیه مشکلی برای دانشجویان بوجود بیاید.»

IMG 0459 b2935

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ادامه داد:« نباید به تصور تامین منافع دانشگاه  الزامات و استاندارد های دانشگاهی را نادیده بگیریم. سقف کلاسهای درسی تمام مقاطع تحصیلی مشخص شده هستند و نباید تعداد دانشجویان حاضر در کلاس بیشتر از حد مجاز باشد. همچنین روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی باید به این نکته توجه داشته باشند دانشجویان مقطع دکترا که موفق به اخذ مدرک خود نشده اند اجازه تدریس در مقاطع ارشد و دکتری را نخواهند داشت.»

مهران مجلسی از کاهش 29 درصدی وابستگی واحد نجف آباد به شهریه خبر داد و افزود:« در مکاتباتی که از سوی سازمان مرکزی صورت گرفته و در ابلاغ بودجه دانشگاه، رقم کاهش وابستگی به شهریه 20 درصد اعلام شده است که ما نسبت به آن جلو تر هستیم و در حال حاضر بیش از 29 درصد از درآمد های دانشگاه را از بخش های غیر شهریه ای تامین می کنیم. امسال نیز باید تلاشمان را بیشتر کنیم و این عدم وابستگی را به حداکثر ممکن برسانیم. باید با فروش دانش فنی، توجه به محصولات دانش بنیان و طرح های برون دانشگاهی منابع جدیدی را برای تامین بودجه دانشگاه تعریف کنیم.»

IMG 0363 58c9e

 وی خاطر نشان کرد:« روسای دانشکده ها و مدیران گروه های مختلف آموزشی باید بر روند تشکیل کلاس ها، کارگاه ها و آزمایشگاه ها نظارت کامل داشته باشند. حضور به موقع استادان در کلاس ها بسیار ضروری است و باید در این خصوص نظارت بیشتری صورت پذیرد. همچنین آن دسته از استادانی که کد شناسه تدریس نداشته باشند حق تدریس در سال تحصیلی جدید را نخواهند داشت.»

در ادامه این جلسه، معاونین آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی هر کدام در حوزه فعالیت خود موارد و توصیه هایی را مطرح کردند. در پایان برخی از اعضای هیات علمی و روسای دانشکده ها به بیان دیدگاهها و نظرات خویش در خصوص اداره بهتر دانشگاه برای رسیدن به موفقیت های بیشتر پرداختند.

تماشاخانه تصویر

View the embedded image gallery online at:
https://news.iaun.ac.ir/university/605#sigProGalleria5b20abe789
ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن