دكترنعیمی: ارائه موضوعات دینی در پایان‌نامه‌ها موجب تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه می‌شود
مطلب ویژه

04 دی 1400

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: از جنبه‌های تعامل حوزه و دانشگاه می‌توان از ارائه موضوعات و نظریه‌های دینی در تعریف پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، حضور در اردوهای جهادی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه در مسائل مشاوره نام برد.

به گزارش روابط عمومي واحدنجف‌آباد، دكترفرید نعیمی در نشست هم‌اندیشی علمی حوزه و دانشگاه با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: هدفی که در ترسیم انقلاب مطرح شده رسیدن به تمدن اسلامی است. تمدن اسلامی در چهار رکن اساسی دین، عقلانیت، علم و اخلاق اتفاق می‌افتد که این موضوعات در مراحل متفاوتی رخ می‌دهد.

وی افزود: ابتدا انقلاب اسلامی پیروز و سپس نظام اسلامی ایجاد شد و در ادامه دولت اسلامی، جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی اتفاق افتاد. در ایجاد جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، چهار رکن قابل بررسی است، در بخش تولید نظریه، در تولید علم، در کاربست سطح خرد و سپس به‌صورت کلان که در حوزه گفتمان سازی هر کدام از این مراحل مسئولیت گروهی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اضافه کرد: تولید نظریه وظیفه حوزه علمیه، تولید علم وظیفه دانشگاه و در حوزه کاربست در سطح خرد گروه نخبگان هستند که باید در کنار حوزه و دانشگاه قرار گیرند تا در نهایت منجر به ایجاد گفتمان سازی در حوزه ایجاد تمدن اسلامی شود. مطمئناً نقش و جایگاه حوزه به‌عنوان مجموعه نظریه‌پرداز برای رسیدن به تمدن اسلامی اثرگذار است.

دكترنعیمی گفت: در دانشگاه المان‌ها و بازیگران زیست بومی وجود دارند، شامل استادان، دانشجویان، زیرساخت‌های فناوری، دانشکده‌های متفاوت، مراکز تحقیقاتی، مرکز رشد، سراهای نوآوری و مدارس سما که هر کدام از این المان‌ها و بازیگران در رسیدن به تمدن اسلامی نقشی را بر عهده خواهند داشت و شاید اینجاست که الزام وجود تعامل سازنده بین دانشگاه و حوزه برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به‌عنوان یکی از رسالت‌ها و یکی از وظایف اصلی به شمار می‌رود که باید در این مسیر قدم برداریم. از دیگر جنبه‌های تعامل حوزه و دانشگاه می‌توان از ارائه موضوعات و نظریه‌های دینی در تعریف پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، حضور در اردوهای جهادی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه در مسائل مشاوره نام برد.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن