هاشمي عنوان كرد؛ فارغ التحصيلان دانشگاه ها بايدچالشها و مشكلات جامعه، صنعت ونهاد ها را بررسي كنند
مطلب ویژه

26 آبان 1400

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: فارغ التحصيلان دانشگاه ها بايدچالشها ومشكلات جامعه، صنعت و نهادها را بررسي كنند و به شكل علمي اين مشكلات را حل نمايند.

علي محمد هاشمي مدير عامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان در جلسه امضاء تفاهم نامه همكاري با دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آبادگفت: اگر بخواهیم یک جامعه توسعه یافته داشته باشیم باید به دو کلان نظام آموزشی و اداری مدیریتی درکشور توجه ویژه و خاص داشته باشیم. همان گونه که بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

هاشمي افزود: کلان نظام آموزشی باعث تربیت نیروی انسانی می‌شود که در کلان نظام اداری و مدیریتی کشور شروع به کار خواهند کرد و باعث توسعه کشورمی‌شوند. پس می‌توان گفت کلان نظام آموزشی مهمتر از كلان نظام اداری و مدیریتی است.

وي در ادامه گفت: فارغ التحصيلان دانشگاه ها بايدچالشها ومشكلات جامعه، صنعت و نهادها را بررسي كنند و به شكل علمي اين مشكلات را حل نمايند و بتوانند به صورت عملياتي در رشته خود در جامعه خدمت رساني كنند.

تفاهم نامه fb581

هاشمي راه اندازي طرح پايش را يكي از طرح هاي مفيدو موفق در دانشگاه آزاداسلامي دانست و افزود: دانشجويان همان گونه كه آموزش هاي علمي را پشت سر مي گذارند با فرا گرفتن آموزش هاي عملي مي توانند به حل مسائل و مشكلات كشور  كمك كند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: حل مسائل وچالش هاي سازمان ها بايد به صورت علمي باشد چرا كه بهره وري واثر بخشي در اين روش بسيار زياد خواهد بود در حالي كه استفاده از روش آزمون وخطا با وجود هزينه هاي زياد خروجي بسيار كمي خواهدداشت و متاسفانه در توسعه و رشد جامعه نيز هيچ تاثيري نخواهد داشت.

هاشمي در ادامه ماموریت اصلی جمعيت هلال احمر در تمام دنیا را پاسخگویی به حوادث دانست و افزود: همه ماموریت هاي هلال احمردر راستای کمک به آسیب دیدگان است. اگراقدام براي كمك و امداد رساني به آنها به صورت علمي باشد بهترين بهره واثر بخشي را دربرخواهد داشت.

وي گفت: جمعيت هلال احمر در تمام حوزه ها با اشخاص آسيب ديده و يا آسيب پذيراجتماع درارتباط است به همين دليل بايد با كار عملي و برنامه ريزي دقيق علمي آمادگي لازم براي پاسخگوئي مناسب به اين افراد در زمان بحران را داشته باشد.

هاشمي گفت: دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آبادبا وجود پتانسيل ها و ظرفيت هاي مناسب علمي وپژوهشي مي تواند در حوزه هاي مختلف آموزشي وپژوهشي جمعيت هلال احمر استان اصفهان را ياري نمايد تا بتوانيم خدمات بهتري را به جامعه ارائه نمائيم.

وي افزود: دانشگاه مي تواند با ارائه پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي در بخش مباحث حوادث، امداد ونجات و مديريت بحران به رفع نيازهاي علمي هلال احمر استان اصفهان براي برنامه ريزي هاي دقيق تر در مديريت بحران كمك زيادي داشته باشد.

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان در پايان گفت: دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد با وجود دانشجویان پزشکی و پرستاری مي تواندكمك بسيارخوبی دربخش توانبخشی و حوادث براي هلال احمراستان باشد.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن