دكتررفيعي خبر داد؛ كسب ۳ عنوان نخست درچهارمین جشنواره شهرپژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری توسط واحد نجف آباد
مطلب ویژه

24 آبان 1400

معاون پژوهش و فناوري واحد نجف آباد گفت: در چهارمین جشنواره شهرپژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری با شعار اصفهان شهری زیست پذیر كه به همت شهرداری اصفهان و با حمایت دانشگاه ها و نهادهای مختلف برگزار گردید ۳ عضو هيات علمي واحد نجف آباد موفق به كسب رتبه برتر در اين جشنواره شدند.

دكترمهدي رفيعي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد اظهارداشت: ۵ عضو هیات علمی فعال در مرکز تحقیقات افق های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با ارائه چندین اثر در قالب و محورهای مختلف موفق به کسب رتبه های برتر در محورهای گوناگون این جشنواره شدند.

وي افزود: شبکه سازی و ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمانها، نهادها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین بهره گیری از ظرفیت های جامعه دانشگاهی با هدف هم افزایی علمی و بهره گیری از خرد جمعی در راستای تکمیل نمودن زنجیره علم، فناوری و نوآوری های شهری گامي موثر در استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکزی که با شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری منعقد نموده اند، خواهد بود.

دكتررفيعي افزود: شهرداری اصفهان، بــه منظــور ترغیــب، تولیــد و اشــاعه دانــش کاربــردی در حــوزه مســائل شــهری، موضوع زیست پذیری شهری را به عنوان محور اصلی جشنواره قلمداد نموده تا محوریت اصلی جشنواره معطوف به حل مسایل کلیدی و چالش های اصلی مدیریت شهری باشد.

وي افزود: مشــارکت، نقــش آفرینــی موثــر و فعــال بدنــه کارشناســی، نخبــگان علمــی و دانشــگاهیان، مســیری اســت که مدیریــت شــهری در جهــت ایجاد شهری زیست پذیر ناگزیر به تقویت و ترویج آن است و امید است این گونه جشنواره ها در راستای تحقق مطلوب این هدف تلاش نمایند.

دكتررفيعي گفت: بیش از ۹۰۰ اثر در محورهای مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند كه آثار مورد پذیرش جشنواره در قالب شش سرفصل (مقاله- کتاب- طرح پژوهشی- پایان نامه- محصول فناورانه و تولیدات رسانه ای) بود.

معاون پژوهش وفناوري واحد نجف آبادافزود: کاهش آلاینده های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا، روان سازی عبور و مرور شهری و حمل و نقل و ترافیک، گردشگری شهری و فرهنگ شهروندی، بهره وری و اقتصاد شهری، رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین المللی، مدیریت ایمنی و بحران با تاکید بر تاب آوری شهری، سلامت و سرزندگی فضاهای شهری، آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، نوآوری شهری و استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و شهر هوشمند، مدیریت عمران شهری و حقوق شهروندی از محورهاي اين همايش بودند.

وي در پايان گفت: دكترالهام ناظمي در محور آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی در حوزه طرح های پژوهشی، دكترزینب طالبی در محور سلامت و سرزندگی فضاهای شهری در حوزه طرح های پژوهشی و دكترامیرحسین شبانی در محور مدیریت عمران شهری در حوزه طرح های پژوهشی موفق به كسب رتبه های برتر جشنواره شدند. همچنين طرح های پژوهشی دكترمنصوره کیان ارثی و دكترفرشته احمدی نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر جشنواره شناخته شدند.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن