دكترنقش بيان كرد؛ حکمت، تعالی بخش علم دانش محوربه بینش محوراست
مطلب ویژه

17 آبان 1400

رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد گفت: علم و دانش درعرض وجود حرکت می‌کند اما حکمت در طول عالم وجود هم حرکت دارد، تعالی بخشی به علم به جز حکمت راهکار دیگری ندارد.

دکترامیررضا نقش رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحد نجف آباد در آیین افتتاحیه کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی فقه و حقوق در همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی، كه به ميزباني واحد نجف آباد برگزار شد اظهار کرد: در آیه ۲۶۹ سوره بقره، خداوند فرموده به هر کسی حکمت عطا شود، خیر کثیر به او عطا شده است، حکمت و ارتباط آن با علم یکی از اهداف این همایش بوده است.

وی افزود: علم و دانش در عرض وجود حرکت می‌ کند اما حکمت قرار است در طول عالم وجود هم حرکت کند، تعالی بخشی به علم به جز حکمت راهکار دیگری ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: علم دانش محور بوده و حکمت از ترکیب دانش‌ ها انسان را به بینش هدایت می کند، حکمت انسان را از دانش محوری به بینش محوری هدایت می کند، در واقع، علم در راستای دانایی و دانش است و حکمت علاوه بر آن، آگاهی از عالم وجود است. در واقع حکمت در راستای بینش و آگاهی بر مبنای فطرت و عقلانیت می باشد. این بینش از جهت دهی دانش با عنایت به زندگی روزمره به دست می آید و آن زمان است که علم را به علم نافع تبدیل می نماید.

دكترنقش اضافه ‌کرد: از علوم انسانی اسلامی انتظار می‌رود علاوه بر تبدیل کردن جامعه به جامعه دانش محور، آن را به سمت بینش محوری هدایت کند، و برگزاری چنین همایش‌هایی در این زمینه موثر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این همایش ملی گفت: امید است شاهد تداوم چنین اقداماتی باشیم تا به انتظارات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول علوم انسانی و حرکت آن به سمت علوم انسانی اسلامی عمل شود.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن