راهنمای پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار :
پس از دریافت شماره دانشجویی دائم (۱۴ رقمی) باید هزینه "شهریه ثابت" و "بیمه و خدمات آموزشی" را پرداخت کنید و سپس منتظر انجام انتخاب واحد گروهی توسط دانشگاه باشید. پنل اصلی آموزشیار: stdn.iau.ac.ir/Student
برای پرداخت شهریه، پس از ورود به منوی "مدیریت مالی نیمسالهای تحصیلی دانشجو"، مبلغ تراز مالی را یادداشت کرده و گزینه "پرداخت الکترونیکی شهریه" را بزنید. حال در کادر سفید رنگ، دقیقا عدد تراز مالی را وارد کرده و گزینه پرداخت را از سمت راست بزنید.
برای پرداخت هزینه بیمه، در منوی "مدیریت مالی نیمسالهای تحصیلی دانشجو" دکمه "پرداخت الکترونیکی هزینه بیمه و خدمات آموزشی" را بزنید. حال در جدول ابتدای صفحه و در قسمت "وضعیت نهایی مالی دانشجو"، مبلغی به عنوان بدهکاری درج شده که باید این مبلغ را در کادر سفید رنگ پایین صفحه وارد کرده و دکمه پرداخت را بزنید.
دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران- رسالت و بانک ملی در راستای خدمت رسانی به دانشجویان اقدام به پرداخت تسهیلات شهریه در مقاطع مختلف می نماید.
جدول زمان بندی ثبت نام در سامانه ساجد (sajed.iau.ir)
ردیف | زمان تحصیل | شروع ثبت نام در سامانه ساجد | پایان ثبت نام در سامانه ساجد |
1 | نیمسال اول تحصیلی | ۱۵ مردادماه ۹۸ | ۱۵ مهرماه ۹۸ |
2 | نیمسال دوم تحصیلی | ۱۰ دی ماه ۹۸ | ۱۰ اسفندماه ۹۸ |
نحوه درخواست تسهیلات دانشجویی
۱- تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طریق ثبت نام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجو و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور می گردد.
۲- دانشجویان می توانند کلیه روند اجرایی تا دریافت تسهیلات را از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده نمایند.
۳- کلیه مراحل تکمیل پرونده - افتتاح حساب و ارایه تضمین مربوطه می بایست توسط دانشجوی واجد شرایط انجام پذیرد.
تذکر مهم:
دانشجویانی که از تسهیلات بانک ملی استفاده نموده اند در زمان تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان و امور شهریه ملزم به ارایه نامه تسویه حساب از بانک ملی می باشند.
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند به دلیل حجم بالای تراکنش های مالی در سامانه متمرکز کشوری پرداخت الکترونیکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی این سامانه در ساعاتی از روز دچار اختلال می گردد و متاسفانه برخی تراکنش ها ناموفق تلقی شده و لذا به حساب بستانکاری شهریه دانشجو منتقل نمی گردد. با وجود پیگیری های فراوان انجام شده رفع این مشکل خارج از اختیارات واحد دانشگاهی و اداره فناوری اطلاعات واحد نجف آباد می باشد و همکاران ما در سازمان مرکزی در تلاش هستند مشکل مرتفع گردد.
لذا به دانشجویان محترم توصیه می شود حداقل ۲۴ ساعت قبل از زمانبندی انتخاب واحد خود و حتی المقدور در ساعات با ترافیک کمتر نسبت به واریز شهریه ثابت اقدام نمایند تا در روند ثبت نام و انتخاب واحد ایشان دچار مشکل نشود. در ضمن کلیه پرداخت های الکترونیکی خود را از سامانه سداد (بانک ملی) انجام دهید.
1- در پرداخت اینترنتی سعی کنید از درگاه بانک ملی (سداد) استفاده کنید.
۲- چنانچه پس از پرداخت اینترنتی مبلغ پرداختی به حساب شهریه دانشگاه واریز نشد باید به منوی "شهریه سامانه دانشجویی" خود مراجعه و درگزینه "پیگیری پرداخت های اینترنتی " گزینه "بررسی و پیگیری تراکنش" سطر مربوط به پرداخت خود را اجرا کنید. در صورتی که وضعیت این سطر به" تایید و انتقال به حساب" تبدیل شد نشان دهنده رفع اشکال پرداخت می باشد.