مدیرکل امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي: ارتقاء كيفيت آموزشي، رويكرد مهم دانشگاه است
مطلب ویژه

19 دی 1400

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مهم ترين رويكرد آموزشي دانشگاه، ارتقاء كيفيت آموزشي است.

به گزارش روابط عمومي واحد نجف آباد، دكترسودابه سليماني مدیرکل امورآموزشی دانشگاه آزاداسلامي با حضوردراجلاس سراسري روساي شوراهاي تخصصي آموزشي استان هاي دانشگاه آزاد اسلامي در واحد نجف آباد، ضمن اشاره به سند تحول و تعالي دانشگاه آزاد اسلامي اظهار كرد: با توجه به اینکه سند تحول و تعالي دانشگاه ‌آزاد اسلامی نوشته و ابلاغ شده است، هدف مان این است که بتوانیم اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در ۵ ساله آينده را  برای معاونان  استان‌ها که روساي تحصیلات تکمیلی استان‌ها هستند ترسیم کنیم. بر اين اساس، ارتقاء كيفيت آموزشي را به عنوان شعار سال و مهم ترين رويكرد آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي قراد داديم.

وي افزود: به دنبال این هستیم که دانشجویاني داشته باشیم كه فارغ التحصيلان برتر كشور باشند و بتوانيم آنها را به صورت تضمين شده به بازار كار هدايت كنيم.

دكترسليماني افزود: نبايد نگران اين موضوع باشيم كه فارغ التحصيلان ما فاقد مهارت هاي لازم هستند. بايد از آموزش هاي تئوري و حافظه محور به سمت آموزش هاي مهارت محور حركت كنيم. بايد دانشجويان را تقويت كنيم تا بتوانند راهبردهايي كه فراگرفته اند را به خوبي پياده سازي كنند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي با مروري بر تحولات ناگزير دوران همه گيري كرونا خاطر نشان كرد:‌ پس از همه گيري كرونا و الزام ارائه آموزش در فضاي مجازي با فصل جديدي از آموزش مواجه شديم. در ابتدا با فضا آشنا نبوديم،‌ اما رفته رفته پخته تر شديم و ايرادات كار بر طرف شد. حالا به نقطه اي رسيده ايم كه حتي در صورت برطرف شدن اين بيماري، آموزش را به صورت تركيبي پيش مي بريم.

وي افزود: در آموزش مجازي نقاط ضعفي وجود دارد كه بايد آنرا به شكل هاي مختلف جبران كرد. بايد در کنار آموزش مجازی ، تولید محتوا ها را هم داشته باشیم. استاد مي تواند در محيط واقعي، آموزش خود را ارائه دهد و سپس در سامانه های آموزش مجازی که در دسترس است  بارگذاری كند و دانشجو همزمان با آموزش مجازی به محتواهای بارگذاري شده دسترسي دارد.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: بايد آموزش مجازي و حضوري را توامان و با نسبت هاي معيني داشته باشيم. اين كه صرفا در يك سامانه وارد شويم و آموزش ببينيم قابل قبول نيست. كلاس هاي حضوري حتما بايد برگزار شوند، رفع اشكال و حل مسئله وجود داشته باشد تا نقاط ضعف آموزش مجازي پوشش داده شود. 

دكترسودابه سليماني با تاكيد بر تشكيل حضوري كلاس هاي عملي، تصريح كرد:‌ در درس هایی که عملی هستند یا نياز هست كه استاد با دانشجو در تقابل رو در رو قرار بگيرد، آموزش  به صورت مجازی نخواهد بود. امیدوارم با همراهی يكديگر دانشگاه آزاد اسلامي را تقویت کنیم. دانشگاه آزاد اسلامي پتانسیل بسیار بالايي دارد و فکر می‌کنم که با وجود سند تحول و تعالی که نوشته شده و با رویکردهای موجود، بالندگی دانشگاه آزاد اسلامي را نه تنها در کشور بلكه در سطح بین الملل شاهد باشيم.

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن